اظهارنظر جالب بولتون درباره ترامپ

کدخبر: ۶۳۷۵۰۷
​ اقتصادنیوز:جان بولتون در مصاحبه‌ با یک رسانه فرانسوی گفت که از نظر او دونالد ترامپ برای دیکتاتور شدن توان ذهنی کافی را ندارد.
 اظهارنظر جالب بولتون درباره ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، توان ذهنی کافی برای بدل‌شدن به یک دیکتاتور را ندارد.

خبر مرتبط
بایدن : رهبران جهان از پیروزی ترامپ در انتخابات هراس دارند

اقتصادنیوز :جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در اظهاراتی گفت که تقریبا تمامی رهبران جهان از وی خواسته‌اند تا از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ جلوگیری کند و تا «سر حد مرگ» از پیروزی وی در انتخابات می‌ترسند.

بولتون در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تمایل به دیکتاتوری خواهد داشت، گفت: «مغزش را ندارد! خدایا، او یک بساز بفروش است!»

ترامپ که نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است، از بسیاری از چهره‌هایی که ایالات متحده آن‌ها را «دشمن» یا «دیکتاتور» می‌پندارد، به نیکی یاد می‌کند. او چندی پیش در عمارت «مارالاگو» میزبان «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان بود. ترامپ همچنین گفته است که «نامه‌های زیبا»یی از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده و باور دارد «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین «فرد بسیار خوبی» است.

ترامپ در گذشته مدعی شده بود که اگر در انتخابات پیروز شود، نحوه کشورداری او خودکامه نخواهد بود، بجز در روز اول!

او در سال میلادی گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات از قدرت خود برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه سوءاستفاده خواهد کرد، گفت: «تنها در روز اول. می‌خواهم مرزها را ببندم و نفت استخراج کنم، استخراج کنم و استخراج کنم! بعد از آن، دیگر دیکتاتور نخواهم بود!»

بولتون گفت که از نظر او ترامپ حتی توانایی ذهنی لازم برای یک دیکتاتور را ندارد. با این حال، او تصریح کرد در صورت بازگشت ترامپ به قدرت، به احتمال زیاد آمریکا از ناتو خارج خواهد شد.

او گفت: وقتی ترامپ ایده‌ای در سر دارد، بارها به آن ایده بازمی‌گردد و بعد حواسش پرت می‌شود. اما در نهایت دوباره به آن بازمی‌گردد و انجامش می‌دهد. به همین دلیل است که خروج از ناتو یک احتمال جدی است. بسیاری فکر می‌کنند این تنها ابزاری برای مذاکره و چانه‌زنی است، اما من چنین فکر نمی‌کنم.

ترامپ از دیرباز منتقد کم‌کاری کشورهای ناتو در تامین بودجه دفاعی لازم بوده و هنگامی که در کاخ سفید حضور داشت، تهدید کرد از ناتو خارج خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید