پادشاه اردن و رئیس امارات برای پایان جنگ غزه راهکار دادند

کدخبر: ۶۳۷۸۱۳
اقتصادنیوز: رئیس امارات و پادشاه اردن درباره تحولات غزه و اهمیت تلاش برای پایان جنگ در این منطقه گفت‌وگوی تلفنی کردند.
پادشاه اردن و رئیس امارات برای پایان جنگ غزه راهکار دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره روابط مشترک و هماهنگی و همکاری میان ۲ کشور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آن بحران انسانی در نوار غزه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به نقل از خبرگزاری سما، ۲ طرف بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه و حل بحران انسانی در این منطقه تاکید کردند.

پادشاه اردن و رئیس امارات بر لزوم اقدام جدی بین‌المللی برای ممانعت از گسترش درگیری در منطقه و ایجاد بحران‌های جدید و لزوم ایجاد افق سیاسی واضح برای صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار تشکیل ۲ دولت تأکید کردند.

رژیم صهیونیستی از حدود ۶ ماه پیش مناطق مختلف غزه را بمباران کرده است که به گفته وزارت بهداشت غزه در این حملات تاکنون ۳۲ هزار و ۸۴۵ نفر شهید و ۷۵ هزار و ۳۹۲ نفر زخمی شده‌اند.

خبر مرتبط
اطلاعات جدید بانک مرکزی امارات درباره رشد اقتصادی

اقتصادنیوز: بانک مرکزی امارات متحده عربی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۴ به میزان ۴.۲ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۵ به ۵.۲ درصد افزایش یابد، در حالی که برآورد خود را برای رشد ۳.۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ حفظ کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از پایان عملیات نظامی خود در مجتمع پزشکی الشفا در غرب غزه بعد از حدود ۲ هفته محاصره آن خبر داد. به گفته منابع فلسطینی عملیات رژیم صهیونیستی در این بیمارستان ویرانی گسترده و صدها شهید بر جای گذاشت.

خبر مرتبط
واکنش امارات به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

اقتصادنیوز: وزارت خارجه امارات متحده عربی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی به رغم قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ در غزه همچنان به بمباران مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید