مخالفت مجارستان با ارسال تسلیحات به کی‌یف

کدخبر: ۶۳۸۰۱۰
وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد اعزام نیروهای غربی به اوکراین غیرقابل قبول است و کشورش با ارسال تسلیحات به کی‌یف مخالف است.
مخالفت مجارستان با ارسال تسلیحات به کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  پیتر سیجارتو سه‌شنبه در سفر به نیکوزیا اظهار کرد: مجارستان همچون قبرس سلاح به اوکراین ارسال نمی‌کند. ما همچنین قویا مخالف اظهارات درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین هستیم. وی پیشتر هشدار داده بود که استقرار نیروهای غربی در اوکراین احتمال آغاز جنگ جهانی سوم را افزایش می دهد.

در همین حال، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان با تاکید بر اهمیت مذاکره مستقیم روسیه و اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین، گفت: روسیه ناتو را تهدید نمی‌کند اما باید منطقه حائل در اوکراین وجود داشته باشد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

از سوی دیگر، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد. سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز گفت که در حال حاضر هیچ طرحی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره اظهارات مکرون گفت: تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ارتش فرانسه می‌تواند در قلمرو فرانسه بماند.

کشورهای مختلف از جمله انگلیس، اسلواکی، رومانی و ایتالیا اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین را رد کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید