دونالد توسک خشمگین شد/ روابط لهستان و اسرائیل تیره و تار شد

کدخبر: ۶۳۸۲۱۲
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر لهستان گفت: حمله هوایی اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک تبعه لهستانی در غزه شد، باعث بروز «خشم قابل درکی» و تیرگی روابط شده است.
دونالد توسک خشمگین شد/ روابط لهستان و اسرائیل تیره و تار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست‌وزیر لهستان امروز (چهارشنبه) گفت: حمله هوایی اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک تبعه لهستانی در غزه شد و همچنین واکنش نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به این موضوع، باعث بروز «خشم قابل درکی» و تیرگی روابط شده است.

رویترز گزارش داد، دونالد توسک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «آقای نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو و سفیر یاکوف لیونی، اکثر لهستانی‌ها پس از حمله حماس در هفتم اکتبر [۱۵ مهر] همبستگی کامل با اسرائیل نشان دادند.»

خبر مرتبط
اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل محکوم شد+ فیلم

اقتصادنیوز: شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری خود حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم کرد.

نخست‌وزیر لهستان ادامه داد: «امروز شما این همبستگی را در امتحانی بسیار سخت قرار می‌دهید. حمله غم انگیز به امدادرسانان و واکنش شما [نتانیاهو]، خشم قابل درکی را برانگیخت.»

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشته شدن هفت امدادگر سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله هوایی این رژیم در غزه که در تلاش برای رساندن کمک به مردم گرسنه در این باریکه بودند، گفت: چنین اتفاقاتی در زمان جنگ رخ می‌دهد.

یاکوف لیونی سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو نیز روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که «راست‌ و چپ‌های افراطی» در لهستان، اسرائیل را به قتل عمدی متهم می‌کنند و «یهود ستیزان همیشه یهودی‌ستیز خواهند ماند».

بر اساس این گزارش، شهردار شهر «پرزمیسل» در جنوب شرقی لهستان، امدادگر لهستانی به نام دامیان سوبول (Damian Sobol) که در این حمله کشته شده را شناسایی کرده است.

دادستان‌های پرزمیسل اعلام کرده‌اند که تحقیقاتی را در مورد مرگ سوبول آغاز کرده‌اند.

ارتش اسرائیل در ادامه جنایات وحشیانه این رژیم در نوار غزه، بامداد روز سه‌شنبه خودروی حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که مسئولیت توزیع غذا در میان آوارگان فلسطینی را برعهده دارد، هدف حمله قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید