واکنش بوریس جانسون به ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل

کدخبر: ۶۳۸۶۶۲
اقتصادنیوز: روزنامه تلگراف نوشت: یک مکانیسم قانونی در انگلیس وجود دارد که اگر محرز شود دولتی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند نیست، صادرات تسلیحات به آن را ممنوع می‌کند.
واکنش بوریس جانسون به ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس گفت: ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل با توجه به حمله هفتم اکتبر حماس به منزله دیوانگی دولت خواهد بود.

دو وزیر کابینه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف استدلال‌های مشابهی را مطرح کردند که این، نشانه حمایت در راس دولت از موضع فعلی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس است.

به گفته منابع دولتی، دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس هنوز قانع نشده است که «آستانه قانونی» برای تعلیق صادرات تسلیحات به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه سر رسیده است.

خبر مرتبط
دیدار محرمانه بوریس جانسون با مادورو

اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی از دیدار غیر رسمی نخست وزیر پیشین انگلیس با رئیس جمهور ونزوئلا خبر داد.

روزنامه تلگراف نوشت: یک مکانیسم قانونی در انگلیس وجود دارد که اگر محرز شود دولتی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند نیست، صادرات تسلیحات به آن را ممنوع می‌کند. درخواست‌های فزاینده‌ای در انگلیس برای اعمال چنین ممنوعیتی وجود داشته است و شخصیت‌های سابق قضایی و امنیتی و بسیاری دیگر استدلال می‌کنند که این آستانه فرا رسیده است.

خبر مرتبط
حمایت تمام قد جانسون از بازگشت ترامپ به کاخ سفید

اقتصادنیوز : نخست وزیر اسبق انگلیس به دنبال شروع کارزار انتخابات مقدماتی آمریکا از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید حمایت کرد.

در جریان شش ماه حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون بیش از 32 هزار فلسطینی غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین اغلب ساکنان این منطقه یا خانه‌های خود را در این حملات از دست داده‌ و یا مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و به دلیل عدم ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری به نوار غزه با خطر قحطی و بیماری‌های واگیردار مواجه هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید