خرید عمان برای جنگنده های رافال قوت گرفت

کدخبر: ۶۳۸۷۰۶
اقتصادنیوز : منابع فرانسوی اعلام کردند عمان درحال مذاکره با شرکت سازنده جنگنده‌های رافال است، تا تعدادی از این جنگنده‌ی فرانسوی را خریداری کند.
 خرید عمان برای جنگنده های رافال قوت گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عمان در حال مذاکره با شرکت فرانسوی Dassault Aviation برای خرید جت‌های جنگنده رافال است، اقدامی که می‌تواند مسیر ناوگان هوایی این کشور را تغییر دهد. 

  تارنمای نظامی فرانسوی متا دیفنس به نقل از منابع متعدد گزارش داد که مذاکراتی بین مسقط و پاریس در مورد انعقاد قراردادی وجود دارد که بر اساس آن این کشور حوزه خلیج فارس آخرین نسخه پیشرفته جنگنده‌های رافال را خریداری می‌کند.

عمان می‌خواهد نیروی هوایی خود را با توجه به وضعیت بی ثباتی که منطقه از آن عبور می‌کند، تقویت کند، اگرچه روابطش با همه کشور‌ها پایدار است.

عمان دارای نیروی هوایی متشکل از ۱۲ جنگنده اروپایی یوروفایتر و ۲۲ جنگنده اف-۱۶ آمریکایی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که Dassault Aviation محتاطانه نسبت به امکان تکمیل توافق خوش‌بین است و اذعان می‌کند که گفتگو‌های مداوم با مقامات عمانی در جریان است.

Dassault با هدف تکمیل تعهدات فعلی خود برای تحویل هواپیما‌های رافال، از جمله قرارداد‌های بزرگ با امارات متحده عربی (۸۰ هواپیما)، و اندونزی (۴۲ هواپیما) تمرکز دارد.

 اگر این معامله تکمیل شود، فرانسه شروع به جایگیری یک موقعیت عمده در فروش تسلیحات در خاورمیانه، به ویژه حوزه خلیج فارس کرده است. از سویی دیگر پیش از این فاش شد عربستان سعودی در حال بررسی خرید جنگنده‌های رافال در معامله‌ای است که ممکن است یک رکورد باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید