جان کربی: واشنگتن از عملکرد تل‌آویو در غزه راضی نیست

کدخبر: ۶۳۹۰۷۳
اقتصادنیوز: جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی، گفت: واشنگتن از شیوه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه ناامید شده است.
جان کربی: واشنگتن از عملکرد تل‌آویو در غزه راضی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ، کربی با انتقاد از نحوه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: با توجه به شمار کثیر غیرنظامیانی که در جریان حمله (رژیم) اسرائیل به غزه جان خود را از دست داده‌اند، طبیعی است که ما از شیوه عمل تل‌آویو در غزه ناامید هستیم.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گفت وگوی تلفنی اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ناامیدی واشنگتن از شیوه عمل (رژیم) اسرائیل در غزه، اصلی‌ترین پیامی بود که بایدن در این تماس تلفنی به نتانیاهو منتقل کرد و از وی خواست تا شیوه عملیات ارتش اسرائیل در غزه را تغییر دهد.

کربی در ادامه سخنان خود با یادآوری حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در مرکز غزه که منجر به کشته شدن ۶ نفر از اعضای این سازمان و راننده فلسطینی آنها شد، خاطرنشان کرد: پس از این حمله، واشنگتن تصمیم گرفته است تا شیوه اجرای عملیات نظامی اسرائیل در غزه را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اسرائیل در روز دوشنبه برابر با اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شده است. در این حادثه راننده فلسطینی آنها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آنها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید