رفح زیر آتش توپخانه رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۶۳۹۱۱۳
اقتصادنیوز: بامداد دوشنبه منابع خبری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب غزه خبر دادند.
رفح زیر آتش توپخانه رژیم صهیونیستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی را در خربة العداس و چندین نقطه دیگر را در منطقه البرهمه از جمله در نزدیکی بیمارستان الکویتی در رفح هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در شهر خان یونس را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه المغازی و منطقه دیرالبلح واقع در مرکز غزه را هدف قراردادند.

خبر مرتبط
شوک واشنگتن به تل‌آویو/ جان کربی: آمریکا از اسرائیل ناامید شد

اقتصادنیوز: پس از کشتار کاروان آمریکایی آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید گفت ایالات متحده به‌طور فزاینده‌ای از اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ناامید شده است و انتظار دارد که کابینه تل‌آویو به تعهدات خود برای مقابله با تهدیدات علیه غیرنظامیان در این منطقه عمل کند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به آنجا را بدهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

خبر مرتبط
افشاگری تازه درباره عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از جنوب غزه

اقتصادنیوز: افشاگری روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از افسران ارشد ارتش اشغالگر: عقب‌نشینی ارتش از مواضع جنگی در نوار غزه به دلیل خستگی رزمی بوده نه به نشانه حسن نیت نسبت به مذاکرات مبادله اسرا.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید