آلمان متهم شد/ حمایت از اسرائیل برای برلین گران تمام شد

کدخبر: ۶۳۹۱۵۷
اقتصادنیوز: نیکاراگوئه، دولت آلمان را که از حامیان مهم رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، به دادگاه لاهه کشانده و از برلین به‌خاطر حمایت‌های سیاسی و نظامی از این رژیم و تسهیل ارتکاب نسل‌کشی شکایت کرده است.
آلمان متهم شد/ حمایت از اسرائیل برای برلین گران تمام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نیکاراگوئه در شکایت خود از آلمان نزد دیوان بین‌المللی دادگستری تقاضا کرده قضات دادگاه با وضع تدابیری اضطراری عرضه کمک تسلیحاتی و کمک‌های دیگر از سوی برلین به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، دولت آلمان به این اتهامات واکنش نشان داده و در این راستا «سباستین فیشر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان پیش از آغاز جلسات دادرسی این پرونده به خبرنگاران گفت: «ما اتهامات نیکاراگوئه را رد می‌کنیم.»

فیشر مدعی شد: «آلمان نه کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل را نقض کرده، نه قوانین بشردوستانه بین‌المللی را و این موضوع را در برابر دیوان بین‌المللی دادگستری به طور کامل نشان خواهد داد.»

خبر مرتبط
پرونده اتهامات آلمان در تسهیل نسل‌کشی غزه فردا بررسی می‌شود

اقتصادنیوز: جلسات مقدماتی دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به پرونده اتهامات آلمان در تسهیل نسل‌کشی و نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه فردا (دوشنبه)‌ آغاز می‌شود.

نیکاراگوئه امروز (دوشنبه) پرونده خود را به دادگاه لاهه ارائه کرده و آلمان یک روز بعد پاسخ خود را مطرح می‌کند.

نیکاراگوئه در پرونده شکایت ۴۳ صفحه‌ای خود که تسلیم دادگاه کرد، تصریح کرد آلمان دارد کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ سازمان ملل را که در پی هولوکاست ایجاد شد، نقض می‌کند.

در ادامه این پرونده شکایت آمده است: «آلمان از طریق ارسال تجهیزات نظامی و حالا نیز با قطع بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) ارتکاب نسل‌کشی را تسهیل می‌کند.»

خبر مرتبط
بحران در ارتش آلمان/ استخدام افراد زیر سن قانونی!

اقتصادنیوز: با اینکه ارتش آلمان فقط در موارد استثنایی مجاز به استخدام نیروهای زیر سن قانونی در این کشور است، اما بحران کمبود پرسنل به روند این گونه استخدام ها در ارتش این کشور سرعت بخشیده است.

نیکاراگوئه در ادامه پرونده خود نوشته است: «اقدامات آلمان در قبال اسرائیل، با توجه به داشتن روابط ممتاز ادعایی با آن و اینکه می‌توانسته از این روابط برای اعمال نفوذ موثر بر رفتار آن استفاده کند، شنیع و مذموم است.»

نیکاراگوئه همچنین از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست به وضع به اصطلاح «تدابیر موقت» برای قطع حمایت‌های آلمان از رژیم صهیونیستی حکم دهد. این دست تدابیر از سوی این دیوان، معمولا برای زمانی که دادگاه کلیت پرونده را بررسی می‌کند، اعمال می‌شود.

نیکاراگوئه در شکایت خود آورده است، اینکه دادگاه حکم به اعمال این تدابیر با توجه به در خطر بودن جان صدها هزار نفر از مردم فلسطین بدهد، «دارای ضرورت و فوریت» است.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه به جهت صدور حکم در قبال اختلافات بین دولت‌های جهان تشکیل شده و چندی پیش آفریقای جنوبی هم از رژیم صهیونیستی به این دادگاه به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه شکایت کرد.

این دیوان در رابطه با این پرونده حکم کرد که رژیم صهیونیستی باید هر کاری را برای جلوگیری از اقدامات مرتبط با نسل‌کشی انجام دهد و در یک حکم تازه هم با وضع تدابیری این رژیم را ملزم به افزایش دسترسی کمک‌های بشردوستانه در غزه کرد.

احکام این دادگاه هر چند الزام‌آور هستند، اما مکانیسم اعمال ندارند.

نیکاراگوئه برای پنج مورد تدابیر موقتی شامل تعلیق فوری کمک‌هایش به رژیم صهیونیستی، به‌ویژه توقف عرضه کمک‌های نظامی و تجهیزات نظامی درخواست کرده است. همچنین نیکاراگوئه از دادگاه لاهه خواست به آلمان دستور دهد «تصمیمش برای معلق ساختن بودجه آنروا را لغو کند.»

آلمان ماه ژانویه بودجه آنروا را به‌بهانه تحقیق در خصوص ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره اینکه چند عضو آنروا در عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی رزمندگان مقاومت علیه این رژیم شرکت داشته‌اند، معلق کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید