خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیشرفت ایران در حوزه پزشکی

کدخبر: ۶۳۹۱۶۸
اقتصادنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مهمترین کار ما در بخش پرتودهی است. سامانه‌هایی را که طراحی کرده‌ایم را راه اندازی می کنیم؛ ۱۲ قطب طراحی شده امسال زودتر راه اندازی می‌شوند.
خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیشرفت ایران در حوزه پزشکی

به گزارش قتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای گفت: در سال ۱۴۰۰ گفتیم تلاش می‌کنیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم و توسعه و پیشرفت هسته‌ای را در همه زمینه‌ها شتاب بدهیم و تاثیر آن را در زندگی مردم و اقتدارمان نشان دهیم.

وی افزود: در گام اول ریل گذاری برای تحقق این جهت‌گذاری را انجام دادیم و سند راهبردی را تدوین و تصویب کردیم. در همین راستا در ۱۴۰۱ شاهد بودید ۱۵۹ دستاورد دانشی و صنعتی را معرفی کردیم. در  ۱۴۰۲ همین رویکرد پر شتاب ادامه داشت و دستاوردهای ما ۱۵۰ دستاورد بود که طی سال رونمایی شده یا از این تاریخ به بعد معرفی می‌شوند. در سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و شتاب دادن تجاری‌سازی صنعت هسته‌ای اقدامات قابل توجه داشتیم و به طور مشخص حجم فعالیت‌ها در پرتودهی دو نیم برابر سال ۱۴۰۱ بود و این برای ما بسیار مهم بود چون پرتودهی در سلامت و امنیت غذایی و زیست محیطی تاثیر دارد. همچنین یکی از مواردی که در سال گذشته شاهد بودیم اقدام موثر در حوزه‌های هسته‌ای کلیه صنایع کشور بود که به خاطر تحریم‌ها حتی تعمیرات این اقلام را هم انجام نمی‌دادند و سازمان با ساخت تجهیزات تمام ایرانی این دغدغه را حل کرده است.

خبر مرتبط
سازمان انرژی اتمی باید مالیات پرداخت می‌کند

اقتصادنیوز: گمرک ایران اعلام کرد: محموله‌های وارداتی متعلق به سازمان انرژی اتمی و موسسات تابعه مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: در پزشکی و رادیودارو پانزده دستاورد جدید را ثبت کردیم که می‌توان ادعا کرد سازمان در رده سوم دنیا در این بخش حرکت می‌کند. رادیوداروهای ما از جنس درمانی است که تومورهای سرطانی از جمله پروستات را بهبود می‌بخشد.

خبر مرتبط
دیدار بلینکن با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور دیداری با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است.

وی گفت در سال گذشته کلینیک زخم را افتتاح کردیم و در سه بیمارستان در تهران فعالیت‌ها پلاسمای سرد شروع شده است و واحدهای درمانی که بخواهند می‌توانیم کمک کنیم و می‌توانیم تا پنجاه مرکز را پشتیبانی کنیم.

اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه جت پلاسمایی که برای درمان زخم استفاده می‌شود گفت: در ۱۴۰۲ رونمایی شد و الان در اتاق عمل است که فاز بالینی خودش را طی کرده است  و می‌توانیم در سراسر کشور گسترش دهیم تا به کمک درمان انواع سرطان ها بیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید