امضای توافقنامه امنیتی بین ۶ کشور اروپایی

کدخبر: ۶۳۹۴۹۲
اقتصادنیوز : ​۶ کشور شمال اروپا دارای مرز مشترک با دریای شمال، توافقنامه‌ای را به منظور حفاظت از زیرساخت‌های زیردریایی مقابل اقدامات خرابکارانه، امضا کردند.
 امضای توافقنامه امنیتی بین ۶ کشور اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،  ۶ کشور واقع در شمال اروپا با هدف محافظت از زیرساخت‌های زیردریایی در دریای شمال برابر اقدامات خرابکارانه، توافقنامه همکاری امنیتی امضا کردند.

وزارت اقلیم، انرژی و تاسیسات دانمارک، دریای شمال را قطب زیرساخت‌های حیاتی خواند که کشورهای اروپا را از طریق کابل‌های برق، خطوط لوله گاز و اتصالات مخابراتی به یکدیگر متصل می‌کند و منبع مهم انرژی تجدیدپذیر است.

خبر مرتبط
پیام مهم بورل به اتحادیه اروپا

اقتصادنیوز : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که«چتر دفاعی» آمریکا بر فراز اروپا ممکن است به زودی بسته شود، به طوری که اتحادیه اروپا باید تنها به خود تکیه کند، حتی در داخل ناتو.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: وابستگی و پیوند متقابل بین مرزی به شکلی روزافزون در حال افزایش است و متعاقب آن، خطر خرابکاری و توجه ناخواسته بازیگران متخاصم نیز تشدید می‌شود.

این توافقنامه در حالی به امضا رسیده که پرونده انفجارهای سال ۲۰۲۲ در خطوط لوله گاز نورداستریم روسیه در دریای بالتیک، هنوز باز است. انفجارهایی که در آب‌های بین‌المللی اما در داخل منطقه اقتصادی سوئد و دانمارک رخ داد. هر دو کشور تحقیقات خود درباره آن انفجارها را مختومه اعلام کردند.

انفجارهای مذکور در خط لوله نورداستریم یک که گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل می‌کرد، باعث ترکیدن این خط لوله و شد و در نهایت نیز مسکو در پایان آگوست ۲۰۲۲، انتقال گاز به آلمان را قطع کرد. همچنین خط لوله نورداستریم ۲ که به دلیل خودداری آلمان از تایید پروانه ساخت، هرگز به بهره‎‌برداری نرسید نیز هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفت.

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید