کنایه سنگین جانسون به ترامپ درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۶۳۹۹۰۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر سابق بریتانیا به ترامپ هشدار داد در صورت شکست اوکراین از روسیه، دیگر نمی تواند عظمت را به آمریکا بازگرداند.
کنایه سنگین جانسون به ترامپ درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا در اظهاراتی به ترامپ هشدار داد که اگر اجازه دهد بخش‌هایی از اوکراین به دست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بیفتد، ترامپ در تحقق شعار «بازگرداندن دوباره عظمت به آمریکا» شکست خواهد خورد.

تلگراف گزارش داد، نخست وزیر سابق بریتانیا از جمهوری‌خواهان کنگره که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری جهت ارائه کمک به کی‌یف را متوقف کرده‌اند، خواست تا علیه روسیه متحد شده تا بتوانند جایگاه آمریکا را به عنوان ابر قدرت برجسته جهان حفظ کنند.

جانسون همچنین خواستار الحاق اوکراین به ناتو شد و در این رابطه عنوان کرد: اوکراین انتخاب کرده که یک ملت اروپایی آزاد و مستقل باشد که به سمت غرب، اتحادیه اروپا و ناتو گرایش دارد. این کشور باید به ناتو بپیوندد و تنها راه حل منطقی همین است.

جانسون عنوان کرد که عضویت اوکراین در ناتو به عنوان یک عامل بازدارنده پوتین را از هر گونه اقدامی علیه این کشور در جریان جنگ منع می‌کند.

جانسون از نامزدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری در ژانویه ۲۰۲۴ در آمریکا حمایت کرده و عنوان کرد که باور ندارد جمهوری‌خواهان اوکراین را در جریان جنگ روسیه «ترک» کنند.

اظهارات جانسون در مورد مواضع ترامپ در قبال اوکراین در حالی مطرح شد که برخی از گزارشات از اقدام ترامپ برای تحت فشار قرار دادن اوکراین جهت واگذاری بخشی از زمین‌هایش به روسیه حکایت دارند.

جانسون خطاب به ترامپ پیروزی روسیه بر اوکراین را برای غرب و برای آمریکا را فاجعه دانسته و عنوان کرد: آنچه برای اوکراینی‌ها به عنوان یک ملت مستقل و اروپایی اتفاق افتاده است، جنایتکارانه و وحشیانه است.

جانسون با اشاره به اقدامات پیشین ترامپ مبنی بر ارسال سلاح‌های ضد تانک به اوکراین عنوان کرد که نمی‌تواند باور کند که او بخواهد به عنوان رئیس‌جمهوری که قبلا به اوکراین کمک کرده بود، اکنون به این کشور پشت کند.

با این حال، واشنگتن پست در جریان گزارشی در هفته گذشته عنوان کرد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، اوکراین را جهت واگذاری کریمه و منطقه مرزی دونباس به روسیه تحت فشار قرار می‌دهد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید