درخواست مهم ۲۵۰ سازمان حقوق بشری از شورای امنیت

کدخبر: ۶۳۹۹۹۰
اقتصادنیوز: بیش از ۲۵۰ سازمان و نهاد حقوق بشری از کشورهای مختلف جهان خواستار توقف روند ارسال سلاح برای اسرائیل شدند.
 درخواست مهم ۲۵۰ سازمان حقوق بشری از شورای امنیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، بیش از ۲۵۰ سازمان و نهاد حقوق بشری خواستار توقف فوری روند ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

این سازمان ها اعلام کردند: ما خواستار برقراری فوری آتش بس هستیم و از همه کشورها می خواهیم که انتقال سلاح که امکان استفاده از آن برای نقض حقوق بشر وجود دارد را متوقف کنند. شورای امنیت باید به مسوولیت خود در برقراری صلح و امنیت جهانی از طریق اقدامات مربوط به توقف روند ارسال سلاح، عمل کند.

خبر مرتبط
تحلیلگر اسرائیلی: هجوم مردم به فروشگاه‌ها نشانه بی‌اعتمادی به ارتش است

اقتصادنیوز :یک تحلیلگراسرائیلی با اشاره به ناتوانی بنیامین نتانیاهو در به دست آوردن دستاوردی در حمله به غزه، به بی اعتمادی اسرائیلی ها به ارتش این رژیم اذعان کرد.

۲۵۰ نهاد و سازمان حقوق بشری در نامه خود آوردند: بمباران و محاصره اعمال شده از سوی اسرائیل، غیرنظامیان را از تامین ضروریات لازم برای زنده ماندن محروم کرده و غزه را غیرقابل سکونت می کند. بحران انسانی خطرناک و بی سابقه ای در این منطقه در حال وقوع است.

به گزارش ایرنا، شدت کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی حدود هفت ماه گذشته به قدری غیرقابل توجیه و غیرقابل دفاع شده است که به طور عملی جامعه جهانی در یک اقدام بی‌سابقه به فکر توقف ارسال و فروش تسلیحات به این رژیم افتاده است. از زمان آغاز تجاوزها به غزه در هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۳۳ هزار و ۵۴۵ فلسطینی شهید و ۷۶ هزار و۹۴ فلسطینی دیگر در غزه مجروح شدند و این در حالی است که چندین کشور غربی همچنان به صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه