واکنش یک مقام سابق انگلیس به اظهارات ماکرون

کدخبر: ۶۴۰۲۲۰
اقتصادنیوز : وزیر سابق دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح گفت انگلیس باید اعزام نیرو به اوکراین را در نظر بگیرد.
 واکنش یک مقام سابق انگلیس به اظهارات ماکرون

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اظهارات این مقام سابق انگلیسی درحالی عنوان شد که پیشتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه موضوع جنجال برانگیز اعزام احتمالی نیروهای ناتو به اوکراین را مطرح کرد؛ پیشنهادی که واکنش و انتقاداتی را از سوی جامعه جهانی به دنبال داشت.

خبر مرتبط
روسیه مدعی شد: انگلیس در حال تقویت زرادخانه هسته‌ای است

اقتصادنیوز: مدیر بخش کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه گفت این احتمال وجود دارد که لندن پس از رسیدن به سقف اعلام شده ذخایر هسته‌ای خود، متوقف نشود.

«جیمز هیپی» وزیر سابق دولت انگلیس در امور نیروهای مسلح طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفت: برخی از چیزهایی که ماکرون اخیرا پیشنهاد کرد، مواردی هستند که ارزش بررسی دارند.

او درخصوص این اظهاراتش عنوان کرد: من فکر می‌کنم شما باید مراقب نحوه انجام آن باشید. من فکر می‌کنم شما باید بسیار بسیار مراقب باشید تا آن را به جنگ روسیه و ناتو تبدیل نکنید.

این مقام سابق انگلیسی در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای انگلیسی می‌توانند برای ماموریت آموزشی در داخل اوکراین اعزام شوند، گفت: «این مسئله ارزش بررسی دارد.»

البته این درحالیست که سخنگوی «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در ماه گذشته میلادی به خبرگزاری تاس گفت که این کشور با ایده «استقرار نظامی تمام‌عیار» مخالف است و سربازان انگلیسی در کنار اوکراینی‌ها نخواهند جنگید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید