بررسی مهمترین مقصد موشک‌های سپاه

جنایت و مکافات؛ نواتیم تقاص پس داد+ عکس

کدخبر: ۶۴۰۵۱۷
اقتصادنیوز: بامداد یکشنبه، ایران دقیقا کجا را هدف قرار داد؟ حوالی ساعت 2 بامداد، موشک‌های بالستیک هاپرسونیک ایران به نقطه ای حساس از خاک فلسطین اشغالی رسید؛ پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب؛ در 130 کیلومتری تل‌‌آویو و در فاصله 47 کیلومتری از غزه.
جنایت و مکافات؛ نواتیم تقاص پس داد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، حمله پهپادی موشکی سپاه به اسرائیل در بامداد یکشنبه که پاسخ به اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، در کنار همه ویژگی ها و اهداف که تا این لحظه از طریق مراجع رسمی نظامی تشریح شده، حاوی نکته ای جالب است. 

نخست آنکه ایران در پاسخ به حمله به کنسولگری خود که به عنوان یک مقر دیپلماتیک، خاک جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود، این بار با موشک های بالستیک به صورت مستقیم خاک فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

ویژگی دوم را می توان در انتخاب مقاصد حمله جستجو کرد؛ مقاصدی که در راس آن باید به پایگاه هوایی نواتیم اشاره شود؛ پایگاهی که اسرائیل از همان نقطه، کنسولگری ایران در دمشق را نشانه گرفته بود. سی ان ان ساعتی پیش در خبری به نقل از مقامات ایرانی به این موضوع اشاره کرده است.

1010

به باور ناظران، حمله موشکی ایران به خاک فلسطین اشغالی و فرود موشک های بالستیک در مقاصد مشخص از جمله پایگاه هوایی نواتیم، حاوی این پیام است که محاسبات موشکی ایران در این عملیات مهم و بی سابقه، درست و دقیق بود و یکی از اهداف مهم این عملیات تلافی جویانه محقق شد.

PikiWiki_Israel_4502_Nevatim_in_the_Negev

این پایگاه که در  در 130 کیلومتری تل‌‌آویو و در فاصله 47 کیلومتری از غزه قرار دارد، در سال 1983 به عنوان یک پایگاه هوایی مدرن جدید با دو باند، با کمک مالی مشترک اسرائیل و دولت ایالات متحده توسعه یافت؛ پایگاهی که پس از بازگرداندن صحرای سینا به مصر و خروج از پایگاه های نظامی اش از این صحرا، رسمیت بیشتری یافت و بخش مهمی از نیروی هوایی اسرائیل را در خود جای داد.

پایگاه نواتیم

پایگاه نواتیم به دلیل استقرار اسکادران پشتیبانی حمل و نقل «سوپر هرکول ۱۰۳»، حضور اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ از جنگنده‌های F۳۵، حضور اسکادران آموزشی ۱۱۷ (آموزش خلبانی F۳۵) و استقرار اسکادران اطلاعاتی ۱۲۲ یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی است.

115

باند سوم در اواسط دهه 2000 به عنوان بخشی از پروژه ای برای جابجایی فعالیت های نظامی که قبلاً در فرودگاه بن گوریون انجام می شد به نواتیم انتقال داده شد.

110

مجسمه اسکادران 140 (عقاب طلایی) در نزدیکی پارکینگ نواتیم یکی از نمادهای این پایگاه هوایی است.

112

برج هوایی نواتیم، برج ATC در نزدیکی باند فرودگاه جنوبی است که در سال 2013 ساخته شد. 

The_Southern_Lions._Squadron_116._I

این تصویر از دو جنگنده F-351 Adir از اسکادران 116 به نام شیرهای جنوب(نماد شیر در دم جنگنده) ثبت شده که از نواتیم به پرواز درآمدند. 

پایگاه هوایی نواتیم به خانه جنگنده های F-35 مشهور است. این پایگاه مهم که در حمله موشکی و پهپادی سپاه هدف قرار گرفت، با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 اسرائیل به شمار می رود.

114

این یک جنگنده F-351 Adir از اسکادران 140 (عقاب طلایی) در آشیانه نواتیم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید