رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و سلطنت عمان

کدخبر: ۶۴۰۹۲۵
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه سلطنت عمان و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه، به خصوص تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.
رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و سلطنت عمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه‌های کشورمان را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی تجاوزگر رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات کشورمان در عرصه‌های سیاسی و حقوقی و بین المللی را تشریح کرد.

دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می‌داند و اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

خبر مرتبط
خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها

اقتصادنیوز: علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه هشدار داد: اگر صهیونیست‌ها بخواهند به سرزمین ایران چشم داشته باشند قاعدتا پاسخی بسیار سهمگین‌تر از پاسخ اول دریافت خواهند کرد.

وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفتگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، بر ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشورهای منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تأمین ثبات و امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشورهای مؤثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید