آمریکا به موضوع شهادت کودک 6 ساله فلسطینی ورود کرد

کدخبر: ۶۴۱۱۷۷
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه آمریکا از اسرائیل اطلاعات بیشتری در مورد شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه خواهد خواست.
آمریکا به موضوع شهادت کودک 6 ساله فلسطینی ورود کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از آنکه واشنگتن پست به توضیحات اولیه رژیم صهیونیستی درباره شهادت این کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه به نام «هند رجب» شک کرد، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی در این باره می‌خواهد تا اطلاعات بیشتری ارائه کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دختر ۶ ساله به همراه خانواده‌اش که در حمله رژیم صهیونیستی شهید شده بودند، در خودرو گیر افتاده و در تماسی تلفنی از امدادگران خواست تا او را نجات دهند.

خویشاوندان این کودک، ۱۲ روز بعد، پیکر بیجان او را در کنار دیگر اعضای خانواده در خودرویشان در نزدیکی یک آمبولانس و پیکر دو امدادرسان این آمبولانس که می‌خواستند جان او را نجات دهند، یافتند.

خبر مرتبط
بررسی درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/ نظر کمیته ویژه چه بود؟

بررسی درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در کمیته مربوطه به اجماع نرسید.

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش کرد، تحقیقات مشخص کرد که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در منطقه حضور داشتند و این برخلاف ادعای نیروهای نظامی این رژیم بود در تحقیقات اولیه بود که گفته بودند نیروهای آنها اصلا در محدوده تیراندازی این خودرو که کودک در آن گرفتار شده بود، قرار نداشتند.

خبر مرتبط
وزیر فرهنگ: سه چهارم مردم طرفدار آرمان فلسطین هستند

اقتصادنیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه چهارم مردم طرفدار آرمان فلسطین هستند که این اعداد روبه رشد است.

میلر با بیان اینکه شهادت این کودک فلسطینی یک تراژدی غیرقابل توصیف است، گفت: چنین اتفاقی هرگز نباید اتفاق بیفتد. ما بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم تا اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کند. ما همچنان از بررسی کامل این موضوع و چگونگی وقوع آن استقبال می‌کنیم.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که در حال بررسی جراحات غیرنظامیان در جنگ شش ۶ ماهه اسرائیل در غزه به‌عنوان بخشی از فرآیندهایی هستند که هدف آن اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات ارائه‌شده توسط ایالات متحده در نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

میلر همچنین گفت در مورد هند رجب، به جای اینکه ایالات متحده بررسی خود را انجام دهد، از اسرائیل پرسیده است که در تحقیقات خود به چه چیزی رسیده است. این همان کاری است که ما برای انجام جزئیات جدیدی که توسط واشنگتن پست مطرح شد، به آنها رجوع می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید