عبور مکرون از خط‌ قرمزهای مردم فرانسه

کدخبر: ۶۴۱۴۷۲
اقتصادنیوز: به گفته تحلیلگران سیاسی اکثر مردم فرانسه با اعزام نیروی نظامی به اوکراین و قرار گرفتن در جبهه مقابل روسیه مخالف هستند.
عبور مکرون از خط‌ قرمزهای مردم فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لوران بریارد، خبرنگار فرانسوی آژانس گزارشگران بین‌المللی که در دونباس کار می‌کند، گفت: اکثر جمعیت فرانسه، علی‌رغم نفوذ تبلیغات غربی، حمایت نظامی و مالی از اوکراین را اشتباه می‌دانند و با رویارویی با روسیه مخالف هستند.

وی گفت: بسیاری از شهروندان فرانسوی، به ویژه آنهایی که در روسیه یا اوکراین زندگی کرده اند، مدت هاست که مخالف درگیری با روسیه هستند.

این کارشناس سیاسی گفت: مردم فرانسه توسط تبلیغات تلویزیونی و رسانه های مطرح کشور بمباران می‌شوند و افراد مسن به ویژه در معرض این حملات هستند که او آن را زامبی‌سازی نامید و خاطرنشان کرد که رسانه‌های آمریکایی در این امر دست داشتند.

بریارد معتقد است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه زمانی که اعلام کرد در نظر دارد سربازان فرانسوی را به اوکراین بفرستد، از خطوط قرمز عبور کرد. این کارشناس افزود: مردم دیدند که این دیگر فقط برای انتقال پول و اسلحه نیست، بلکه فرستادن تعداد زیادی از جوانان برای جان باختن در جبهه است.

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در 19 مارس گفت که فرانسه در حال آماده سازی یک گروه نظامی برای اعزام به اوکراین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید