اقدام عجیب انگلیس/ تعداد شهدای غزه راستی‌آزمایی می‌شود!

کدخبر: ۶۴۲۲۳۳
اقتصادنیوز: یک نشریه دست راستی انگلیس گزارش داد که «اداره آمارهای بریتانیا» قرار است شمار شهدای جنگ غزه را مورد راستی آزمایی قرار دهد.
اقدام عجیب انگلیس/ تعداد شهدای غزه راستی‌آزمایی می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیلی تلگراف نوشت که برخی از مقام‌های انگلیس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت غزه را غیرقابل اعتماد می‌دانند و از «اداره آمارهای بریتانیا» درخواست کرده‌اند که این داده‌ها را راستی‌آزمایی کند.

مایکل الیس وزیر پیشین دادگستری انگلیس یکی از کسانی است که طی نامه‌ به «اداره آمارهای بریتانیا» ادعا کرده که داده‌های وزارت بهداشت غزه درباره یک سوم تلفات انسانی در این باریکه ناقص است.

خبر مرتبط
رسانه‌های اسرائیلی: بازسازی منازل در غزه آغاز شد

رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که مردم غزه در برخی مناطق بازسازی منازل خود را آغاز کرده‌اند.

او در گفت‌وگو با دیلی تلگراف ادعا کرد: «هر گونه تلفات جنگی یک فاجعه است، اما مهم است که بدانیم حماس یک سازمان تروریستی است و گزارش‌های آن‌ها نباید به طور خودکار به عنوان حقیقتی بی‌چون و چرا پذیرفته شود.»

خبر مرتبط
اقدام جدید اسرائیل در این خیابان استراتژیک غزه

اقتصادنیوز: طبق گزارش منابع خبری اسرائیل موانع بتنی را در دو طرف خیابانی در وسط غزه قرار داده است که برای جدایی شمال این باریکه از جنوب آن ساخته است.

الیس مدعی شد: «چندین شخصیت دانشگاهی پیشتر اشاره کرده‌اند که این آمارها قابل اعتماد نیستند. اکنون خود حماس صحت آمار تلفات خود را زیر سوال برده و به همین خاطر ممکن است بیش از یک سوم آنها بالاتر از حد برآورد شده باشند.»

وی اضافه کرد: «من مشتاقانه منتظر شنیدن گزارش «اداره آمارهای بریتانیا» در مورد ارزیابی حرفه ای خود از این موضوع هستم.»

گفتنی است که رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. اما نشریه دست راستی دیلی تلگراف می‌گوید که این آمار، تلفات میان غیرنظامیان و نظامیان را تفکیک نمی‌کند.

اندرو پرسی، یک نماینده ارشد حزب حاکم محافظه‌کار هم در این باره ادعا کرد: «ماه‌هاست که جامعه مدنی، بی‌بی‌سی و سیاستمداران، آمار نهادهای وابسته به حماس را طوطی‌وار تکرار می‌کنند. این درحالیست که بسیاری از ما هشدار داده ایم که این ارقام بسیار مشکوک هستند. اینکه حتی حماس هم اکنون پذیرفته ارقام آنها بیش از اندازه است، نشان می‌دهد که چرا سیاستمداران، رسانه‌ها و دیگران باید مراقبت بیشتری می‌کردند.»

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیشب (یکشنبه) گفت که ۱۱ هزار نفر از فلسطینیان درپی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این باریکه، مفقود شده و همچنان در زیر آوارهای غزه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید