بازداشت 45 معترض حامی فلسطین در دانشگاه ییل آمریکا

کدخبر: ۶۴۲۳۵۰
پلیس آمریکا 45 نفر از معترضان ضداسرائیلی را در دانشگاه ییل بازداشت کرد.
بازداشت 45 معترض حامی فلسطین در دانشگاه ییل آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،پلیس آمریکا با گسترش اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های این کشور ۴۵ معترض را در دانشگاه ییل بازداشت کرد.

پلیس «نیو هون» در ایالت کانتیکت بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که افراد معترض بازداشت شده به یک مرکز پلیس و انجام امور اداری انتقال یافتند.

یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی، نیروهای پلیس را در آستانه مدرسه «آیوی لیگ» دانشگاه ییل و وروی‌های پردیس «نیو هیون» که محل تجمع حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان معترض بود، نشان می‌داد.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

پیتر سالوی رئیس دانشگاه ییل اواخر روز یکشنبه با ارسال ایمیلی به دانشجویان ضمن تأیید بر مسالمت‌آمیز بودن کلیت این اعتراضات هشدار داد که مدرسه «بر اساس سیاست‌های خود اقدامات انضباطی را در رابطه با اعتراضات جاری دنبال خواهد کرد.»

اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین و مخالفان اسرائیل در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا از زمان حمله ۷ اکتبر به اسرائیل توسط حماس افزایش یافته است.

این در حالی است که پلیس نیویورک جمعه پس از برچیدن چادرهای حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا بیش از ۱۰۰ معترض از جمله دختر «ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا را بازداشت کرد.

همچنین شماری از دانشجویانی که تحصن و اعتراض علیه اسرائیل حضور داشتند، گفتند که از حضور در دانشگاه کلمبیا و کالج برنارد تعلیق شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید