اوکراین همچنان چشم انتظار کمک‌های آمریکا/ درخواست 10 ساله زلنسکی

کدخبر: ۶۴۳۵۵۷
اقتصادنیوز: پس از آنکه ایالات متحده کمک‌های جدیدی را برای اوکراین تصویب کرد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواستار «کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده» شد!
اوکراین همچنان چشم انتظار کمک‌های آمریکا/ درخواست 10 ساله زلنسکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف مدتها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در وضعیت بن‌بستی به سر می‌برد که در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار ویدئویی گفت: «ما در تلاشیم تا سطوح حمایتی را برای امسال و ۱۰ سال آینده بیشتر کنیم. این حمایت‌ها شامل کمک نظامی، مالی و سیاسی و هم‌چنین آنچه مربوط به تولید مشترک سلاح است، خواهد بود.»

خبر مرتبط
زلنسکی و دستی که همچنان برای کمک‌خواهی دراز است

اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور برای دفاع از خود به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

وی افزود: «کی‌یف از پیش توافقنامه‌های امنیتی دوجانبه را با چندین عضو ناتو از جمله بریتانیا، آلمان و فرانسه امضا کرده است. ما می‌خواهیم طی مذاکراتی، توافق بلندمدت و قوی‌تری را با واشنگتن منعقد کنیم.»

زلنسکی تصریح کرد: «ما می‌خواهیم معاهده دوجانبه اوکراین با آمریکا شامل سطوح خاصی از کمک‌ها باشد. هم چنین این توافق باید به درستی بیانگر قدرت رهبری آمریکا باشد.»

خبر مرتبط
بایدن برای زلنسکی سنگ تمام گذاشت/ بزرگترین بسته کمک نظامی آمریکا در راه اوکراین

اقتصادنیوز: روزنامه پالیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی امروز (جمعه) گزارش داد، واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی با شرکت‌های دفاعی آمریکایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به کمک‌های اخیر آمریکا به اوکراین و میزان کارآمدی آن نوشت: «مقامات آمریکایی تصور می‌کنند کمک‌های جدید واشنگتن به اوکراین کمک خواهد کرد جلوی پیشروی روسیه طی ماه‌های آینده گرفته شود اما مشکلات دیگری بر سر راه کی‌یف وجود دارد و ایالات متحده از آن می‌خواهد به کمبود نیروهای اوکراینی رسیدگی کند و ظرفیت‌های دفاعی‌اش را افزایش دهد زیرا بدون این موارد بعید است اوکراین تا سال ۲۰۲۵ بتواند حمله‌ای بزرگ انجام دهد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۶ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید