انتقاد نماینده مجلس از گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها

کدخبر: ۶۴۳۶۷۴
اقتصادنیوز: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد گسترش فقر و حذف سفر از سبد هزینه‌ای خانوار گفت: مرکز پژوهش ها از روی حدس و گمان گزارشاتی را تدوین نکند. گزارش اخیر او مستند نیست.
انتقاد نماینده مجلس از گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جعفر قادری  در مورد گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد گسترش فقر و حذف سفر از سبد هزینه‌ای خانوار، گفت: از جزئیات متن مرکز پژوهش‌ها اطلاعی ندارم اما با توجه به مشاهدات میدانی و آمارهایی که از مراکز خدمات سفرهای نوروزی در استان های سفرپذیر داشتیم می‌توان گفت حجم سفر نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با افزایش حجم سفر فضاهای اقامتی پذیرش مسافر هم رشد داشته است و من فکر نمی‌کنم گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد سفر مستند به آمارها باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: از مرکز پژوهش ها انتظار داریم که اگر می‌خواهد آماری را منتشر کند این آمار مستند و کارشناسی باشد و از روی حدس و گمان گزارشاتی را تدوین نکند که حرف و حدیث به دنبال داشته باشد و در جامعه ایجاد مشکل کند.

در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی و بازوی مشورتی کمیسیون ها و نمایندگان مجلس به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم.

گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید