ساخت اردوگاه جدید در غزه از سوی اسرائیل/ احتمال حمله به رفح قوت گرفت

کدخبر: ۶۴۴۱۱۸
اقتصادنیوز: رادیو ارتش اسرائیل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش این رژیم درصدد ایجاد یک اردوگاه جدید در مرکز نوار غزه است تا اهالی رفح و آوارگان پناه برده به این شهر را به اردوگاه جدید انتقال دهد.
ساخت اردوگاه جدید در غزه از سوی اسرائیل/ احتمال حمله به رفح قوت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این رادیو تأکید کرد: ارتش اسرائیل درصدد است یک اردوگاه جدید در مرکز نوار غزه که «از امنیت بیشتری برخوردار است» ایجاد کند.

قرار است این اردوگاه بین وادی غزه و اردوگاه های مرکز نوار غزه و نزدیک به گذرگاه نتساریم – که ارتش اشغالگر کنترل آن را در اختیار دارد - ایجاد شود.

خبر مرتبط
مخالفت گسترده دنیا با حمله به رفح/ این بار رئیس کمیسیون اروپا

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا مخالفت خود را با عملیات نظامی برنامه‌ریزی‌شده در رفح، شهری در جنوب نوار غزه که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، ابراز کرد.

این رادیو افزود: منطقه موقعیتی مشابه منطقه المواصی دارد که ارتش اسرائیل در ابتدای جنگ از عزم خود برای ایجاد اردوگاه آوارگان در آن خبر داده بود.

براساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، به عنوان بخشی از عملیات آتی تخلیه اهالی رفح از این شهر، منطقه المواصی از سمت شرق تا خان یونس و از سمت شمال تا نزدیکی دیرالبلح گسترده خواهد شد. ارتش اشغالگر به طور غیر رسمی عملیات آواره کردن حدود ۱۵۰ هزار تن از اهالی غزه و انتقال آنها را به مناطقی که آنها را امن تر می نامد، آغاز کرده است.

خبر مرتبط
نگرانی شدید گوتراش از تراژدی ویرانگر حمله به رفح/ بیمارستان ها به گورستان تبدیل شده است

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه و رخ دادن یک «تراژدی ویرانگر» درصورت چنین اقدامی هشدار داد.

رادیو ارتش اشغالگر تصریح کرد: اقدام مذکور در راستای زمینه سازی برای حمله به شهر رفح و کاستن از انتقادات بین المللی قبل از عملیات زمینی احتمالی است که با فشارهای بین المللی برای توقف آن مواجه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید