افشاگری مقامات نظامی اسرائیل از هدف عملیات نتانیاهو در غزه

کدخبر: ۶۴۵۵۲۳
اقتصادنیوز: سه مقام نظامی صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند راهبرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ کنونی در غزه را زیرسوال بردند.
افشاگری مقامات نظامی اسرائیل از هدف عملیات نتانیاهو در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میدل ایست آی به نقل از چند مقام نظامی صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم هدف آزادی اسرا در نوار غزه را رها رده و به‌دنبال حضور گسترده در رفح است.

سه مقام نظامی صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند راهبرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ کنونی در غزه را زیرسوال بردند.

یکی از این مقامات به میدل ایست آی گفت که اهداف تل‌آویو مشخص نبوده و برنامه آزادی اسرا و نابودی حماس «فروپاشیده» است.

خبر مرتبط
اسرائیل؛ سردرگمِ جنگ و صلح با اعراب/ نتانیاهو گوش به فرمان بایدن شد

اقتصادنیوز: به ادعای دنیس راس پس از حمایت واشنگتن از اسرائیل در برابر پاسخ موشکی و پهپادی ایران، نخست وزیر این رژیم بر سردوراهی دشواری قرار گرفته و حیات سیاسی اش در خطر است. نتانیاهو باید میان حمله به رفح و عادی سازی روابط با عربستان، یکی را انتخاب کند؛ آن هم در شرایطی که کابینه اش مملو از وزیرانی است که صرفا بر طبل جنگ می کوبند و خواهان دور تازه ای از تنش هستند.


یک مقام نظامی صهیونیستی دیگر اعلام کرد که هدف عملیات نتانیاهو در غزه اساسا رسیدن به یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس است.

وی افزود که جنگ غزه به خصومتی «شخصی» برای نتانیاهو بدل گشته است.

این مقام صهیونیستی مدعی شد که انجام عملیات‌های ویژه با هدف رسیدن به مقامات بالارده حماس در مناطق پرجمعیت خطر «دائمی» شدن درگیری‌ها را به دنبال دارد چرامه غیرممکن است که نیروهای صهیونیستی در این مسیر دچار تلفات نشوند و پس از تحمل تلفات، ارتش این رژیم مجبور به «تلافی‌جویی» خواهد شد.

مقام نظامی صهیونیستی سوم عنوان کرد که «مرحله جدید» جنگ در غزه درحال برنامه‌ریزی است که شامل حضور نظامی بلندمدت در این منطقه از طریق عملیات‌های ویژه می‌شود.

این مقام به میدل ایست آی اعلام کرد: آمریکا تا حدی با این برنامه موافقت کرده است. همگی این‌ها بخشی از توافقی میان آمریکا و اسرائیل برای «غزه‌ای بدون حماس» هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه