نخست‌وزیر جدید روسیه معرفی شد+عکس

کدخبر: ۶۴۵۸۱۴
اقتصاد نیوز :رسانه‌های روسی اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور نخست‌وزیر جدید را برای تأیید نهایی به پارلمان معرفی کرده است.
نخست‌وزیر جدید روسیه معرفی شد+عکس

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که روز سه‌شنبه با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، بار دیگر «میخائیل میشوستین» را به عنوان نخست‌وزیر دوره جدید این کشور به پارلمان معرفی کرد.

4976622

مطابق با قوانین روسیه، میشوستین که از سال ۲۰۲۰ سمت نخست‌وزیری را برعهده داشت، هم‌زمان با مراسم تحلیف پنجمین دوره ریاست جمهوری روسیه، استعفای کابینه خود را ارائه کرد. در صورت تأیید پارلمان، میشوستین دولت جدید روسیه را تشکیل می‌دهد.

ولادیمیر پوتین که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آرا پیروز شد، روز سه‌شنبه با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

خبر مرتبط
خبر فوری از حمله ارتش روسیه به زرادخانه مهمات اوکراین

اقتصاد نیوز : یک مقام ارشد ارتش روسیه از حمله به یک زرادخانه مهمات ارتش اوکراین خبر داد.

تاریخچه آئین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز (سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آرا، قاطعانه به پیروزی رسید، دقایقی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی