ادعای یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات آتش‌بس با حماس

کدخبر: ۶۴۵۸۶۷
اقتصادنیوز: شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک منبع اسرائیلی مدعی شده مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس متوقف شده است.
ادعای یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات آتش‌بس با حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روز گذشته (پنجشنبه) رسانه‌های مصر گزارش دادند که هیأت‌های حماس و اسرائیل بعد از دو روز مذاکرات غیرمستقیم به میانجی‌گیری مصر، قطر و آمریکا قاهره را بدون حصول هیچ نتیجه‌ای ترک کرده‌اند.

وبگاه العربی‌الجدید نیز روز گذشته گزارش داد که تلاش‌های مصر و تلاش‌های میانجی‌گران برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های دو طرف به ویژه با توجه به تحولات اخیر در نوار غزه ادامه دارد.

در این میان یک منبع وابسته به حماس نیز به العربی الجدید گفت: «فرمولی که در نهایت با آن موافقت شده و اصلاحاتی که ویلیام برنز رئیس سازمان سیا در آن اعمال کرده، آخرین چیزی است که جنبش حماس و مقاومت می‌توانند بپذیرند».او گفت که حضور حماس در قاهره به معنای گفت‌و‌گو در خصوص شرایط جدید اسرائیل نبود.

خبر مرتبط
ریاض منصور: تشکیل کشور مستقل فلسطین نباید مشمول وتو شود

اقتصادنیوز: نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی عضویت کامل فلسطین در این سازمان گفت که تشکیل کشور مستقل فلسطین نباید مشمول وتو شود.

او تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو گمان می‌کند که با عملیات رفح حماس تحت فشار قرار می‌گیرد، اما فشاری که اسرائیل می‌خواست در عملیات رفح اعمال کند، اکنون علیه این رژیم شده است و اکنون تل آویو خود را در مقابل مصر می‌بیند که نمی‌تواند حضور ارتش اسرائیل در محور فلادلفیا و کنترل گذگراه رفح را بپذیرد.او همچنین گفت که هیأت حماس جهت تأکید بر موضع خود مبنی بر اینکه فراتر از پیش‌نویس تصویب شده نمی‌تواند چیزی را بپذیرد، قاهره را ترک کرد.

از سوی دیگر یک منبع مصری به العربی الجدید گفت که ویلیام برنز در جریان سفر به تل آویو نتوانست نتانیاهو را به پذیرش موعدی برای پایان جنگ متقاعد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی