ابلاغ فرمان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی توسط رئیس‌جمهور

کدخبر: ۶۴۶۳۱۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور قانون تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» را با هدف تداوم و تثبیت راه شهید فخری‌زاده، به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ کرد.
ابلاغ فرمان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی توسط رئیس‌جمهور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قانون تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» موسوم به «سپند»، در جلسه علنی روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی تصویب و روز دوازدهم اردیبهشت ماه جاری نیز به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

«محمد باقر قالیباف» روز هجدهم اردیبهشت ماه، این قانون را به‌منظور ابلاغ برای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» فرستاد و رئیس‌جمهور نیز آن را امروز (یکشنبه) به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ کرد.

171135355

در ماده یک قانون آمده است: به‌منظور تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» و دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده‌شکن، پُرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدات نوین و نوپدید و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

بر اساس ماده (۲) «سپند» دارای شخصیت حقوقی مستقل با ماهیت مؤسسه دولتی است که که طبق ماده (۷) در چارچوب اساسنامه ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.

مصادیق فناوری‌ها و طرح‌های منتخبی که در حطیه مأموریتی سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی تعریف می‌شوند، توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و ازطریق وزارت دفاع به این سازمان ابلاغ می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی