هشدار معاون گوترش درباره اوضاع رو به وخامت یمن

کدخبر: ۶۴۶۵۳۸
اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه اعلام کرد: یمن همچنان کشوری است که در آن اوضاع به سرعت رو به وخامت است.
هشدار معاون گوترش درباره اوضاع رو به وخامت یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره اوضاع یمن گفت: گرسنگی، تهدیدی مهم برای این بحران، همچنان مردم یمن را آزار می دهد. بهبود اندک در نرخ ناامنی غذایی و سوء تغذیه پس از میانجیگری سازمان ملل

او تصریح کرد: آتش بس از بین رفته است و سطح محرومیت شدید غذایی در سراسر کشور به طرز نگران کننده ای بالا است و انتظار می رود با شروع فصل کم باران در ژوئن بیشتر شود.

خبر مرتبط
حمله ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای از حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» یمن خبر می‌دهند.

معاون دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ما همچنین به شدت نگران شیوع سریع وبا هستیم. ۴۰ هزار مورد مشکوک و بیش از ۱۶۰ مرگ تاکنون گزارش شده است. اکثریت آنها در مناطق تحت کنترل حوثی ها هستند که در آنها صدها مورد جدید گزارش شده است

او گفت: انتظار می‌رود بارش‌های شدید و جاری شدن سیل در هفته‌های آینده وضعیت را تشدید کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: سازمان ملل و شرکای آن در حال انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از گسترش این بیماری هستند. در دو سال گذشته، پیشرفت هایی به سوی یک راه حل سیاسی جامع وجود داشته است اما این پیشرفت شکننده است. نیاز به محافظت دارد.

گریفیتس ادامه داد: هفت ماه بدبختی و رنج در منطقه به بی ثباتی در یمن افزوده است. حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ و اطراف آن مسیرهای تجارت جهانی را مختل کرده و همچنان تهدید یک تنش بزرگتر در منطقه وجود دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما نمی توانیم اجازه دهیم تحولات در منطقه و دریای سرخ سد راه صلح در یمن را مسدود کند. این یک بی عدالتی وحشتناک و یک تراژدی برای مردم یمن خواهد بود. من به هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن می‌پیوندم و از همه طرف‌ها می‌خواهم که تنش‌زدایی و گفتگو را در اولویت قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی