نگرانی سران/ لاهه حکم توقف حمله به رفح را صادر می کند؟

کدخبر: ۶۴۶۹۱۴
اقتصادنیوز: روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» از نگرانی سران رژیم صهیونیستی درباره صدور حکم توقف حمله به شهر رفح در دیوان بین المللی دادگستری خبر داد.
نگرانی سران/ لاهه حکم توقف حمله به رفح را صادر می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: جسله جدید دیوان بین المللی دادگستری روزهای پنجشنبه و جمعه به درخواست آفریقای جنوبی برگزار می شود.

این رسانه اضافه کرد: سران سیاسی اسرائیل هنوز تصمیمی درباره حضور یا شرکت نکردن در این دادگاه نگرفته اند ولی گزینه درخواست به تاخیر افتادن آن را بررسی می کنند.

یدیعوت آحارنوت افزود: براساس اعلام دیوان بین المللی دادگستری، جلسه استماع شکایت آفریقای جنوبی روز پنجشنبه و جلسه استماع دفاعیات اسرائیل روز جمعه برگزار می شود.

این روزنامه نوشت: یکی از گزینه هایی که هم اکنون در تل آویو درباره آن بحث می شود این است که به بهانه کم بودن مهلت ۲ روزه برای شرکت در جلسه دادگاه، درخواست تاخیر در برگزاری آن ارائه شود.

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: اسرائیل نگران است که دیوان بین المللی با درخواست آفریقای جنوبی موافقت کرده و حکم توقف حمله به شهر رفح را صادر کند.

خبر مرتبط
وضعیت بحرانی آوارگان رفح/ آوارگی در تپه‌های شنی بدون آب و غذا

به گفته آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه، خانواده‌هایی که هفته گذشته از رفح گریخته‌اند، فاقد سرپناه، آب و امکانات بهداشتی هستند.

یدیعوت آحارنوت به نقل از یک کارشناس حقوق بین الملل که نام او را ذکر نکرده است، نوشت: یکی از عواملی که دیوان را به برگزاری این جلسه وادار کرد، حمله شهرک نشینان به کاروان های کمک های انسانی بود که از اردن وارد غزه می شد.

این کارشناس افزود: این حادثه که توسط همه رسانه ها به صورت گسترده پوشش داده شد، این سوال را به ذهن متبادر می کند که چه کسی پشت پرده آن قرار دارد؟

خبر مرتبط
وحشت گوترش از تشدید فعالیت‌های نظامی در رفح

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل گفت که تشدید فعالیت های نظامی اسرائیل در رفح وحشتناک است.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری روز سه شنبه اعلام کرد که جلسه بررسی درخواست آفریقای جنوبی درباره درپیش گرفتن اقدامات فوق العاده بیشتر علیه رژیم صهیونیستی را روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می کند.

این درخواست آفریقای جنوبی پس از آغاز حمله رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه به دیوان بین المللی دادگستری ارائه شد.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: برآوردها حاکی از آن است که دیوان بین‌المللی دادگستری بعد از درخواست آفریقای جنوبی، حکم آتش‌بس در غزه را صادر خواهد کرد.

همچنین همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات فوق العاده بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

آفریقای جنوبی اعلام کرد: حمله (رژیم) اسرائیل به رفح و خطر شدیدی که برای کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه، حیات سیستم پزشکی و بقای فلسطینیان در نوار غزه به همراه دارد، تنها تشدید وضعیت کنونی در این منطقه نیست.

آفریقای جنوبی افزود: این حمله همچنین شرایط جدیدی را به وجود می‌آورد که صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم فلسطین در نوار غزه وارد می‌کند.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.

جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی