آنروا: ۸۰۰ هزار فلسطینی ناگزیر به ترک رفح هستند

کدخبر: ۶۴۷۶۶۶
اقتصادنیوز: کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر یعنی نیمی از جمعیت رفح، به دلیل عملیات نظامی اسرائیل مجبور به فرار هستند.
آنروا: ۸۰۰ هزار فلسطینی ناگزیر به ترک رفح هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)  امروز (شنبه) در سخنانی نسبت به وضعیت فاجعه بار «رفح» در پی حملات رژیم صهیونیستی و خطر آوارگی برای ۸۰۰ هزار فلسطینی دیگر در این منطقه هشدار داد.

شبکه الجزیره گزارش داد، فیلیپ لازارینی در این باره گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر یعنی نیمی از جمعیت رفح، به دلیل عملیات نظامی اسرائیل مجبور به فرار هستند.

وی افزود: این ادعا که غیرنظامیان در غزه می‌توانند به مناطق امن بروند ادعایی نادرست است.

خبر مرتبط
گردان‌ قدس بیانیه داد/ «عسقلان» بمباران شد

اقتصادنیوز: گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که منطقه اشغالی «عسقلان» در اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرده است.

کمیسر کل آنروا ادامه داد: سازمان‌های بشردوستانه مواد لازم از جمله غذا و اقلام اساسی در اختیار ندارند که به اهالی غزه بدهند.

لازارینی ادامه داد: زمان توافق بر سر آتش‌بس فرا رسیده است و هر گونه تشدید تنش باعث رنج بیشتر غیرنظامیان خواهد شد.

وی تاکید کرد که هیچ منطقه و مکان امنی در غزه وجود ندارد و هیچ کس در غزه در امان نیست.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی