ورود پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی به مراغه

کدخبر: ۶۴۸۹۲۹
اقتصادنیوز: پیکر شهید مالک رحمتی ساعت ۱۰ امروز در مراغه تشییع می‌شود.
ورود پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی به مراغه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زمان دقیق ورود پیکر شهید «مالک رحمتی» به فرودگاه سهند مراغه به صورت علنی اطلاع‌رسانی نشد تا از ازدحام جمعیت در این پایانه جلوگیری شود؛ با این وجود جمع قابل توجهی از مردم و مسئولان با اشک و تشریفات نظامی از فرزند برومند خودشان استقبال کردند.  بتعداد افرادی که حوالی ساعت ۷:۳۰ روز جمعه در این محفل استقبال و سوگواری حضور دارند، کم نیستند و عده زیادی هم پشت درهای بسته فرودگاه ماندند و موفق به ورود نشدند.

تعدادی هم از حوالی ساعت ۶ در مقابل درب های بسته فرودگاه سهند مراغه جمع شدند و ورود پیکر مطهر فرزند برومند این کهن شهر را انتظار کشیدند.

برخی مسئولان کشوری، لشکری، استانی و محلی هم در این محفل حضور دارند و در فراغ استاندار جوانی اشک می‌ریزند که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خودشان از ایشان به عنوان استاندار انقلابی و متدین یاد کردند.

به گزارش ایرنا اولین فروند از هواپیمای حامل پیکر مطهر شهید رحمتی و خانواده اش با پرواز مستقیم و اختصاصی از مشهد مقدس در ساعت ۷:۲۶ در فرودگاه سهند مراغه به زمین نشست.

پیکر مطهر اولین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی ساعت ۱۰ امروز از میدان استاد کریمی به سمت میدان عبدالقادر مراغه‌ای و میدان ۲۲ بهمن (اوقاف)تشییع می‌شود و جهت خاکسپاری در فاصله نزدیک با مزار شهید «حمید محمدی درخشی»، به گلشن زهرا (س) انتقال می‌یابد.

شهید «مالک رحمتی» که سوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، روز یکشنبه مصادف با ۳۰ اردیبهشت ماه و همراه با سید محرومان و هشتمین رییس‌جمهور کشورمان و جمعی دیگر از شهدای راه خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید «رحمتی» متولد اول فروردین ۱۳۶۱ در مراغه، دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ نیز به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بود و سوابق اجرایی دیگری چون مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

شهید «رحمتی» یک دختر ۱۳ ساله به نام «هلما» دارد که در کلاس هفتم تحصیل می‌کند؛ «علی»، فرزند دوم شهید رحمتی است که در کلاس دوم ابتدایی درس می‌خواند و فرزند سومش «سلما» چهار ساله است. این روزها تصویر علی که بر دوش پدرش قرار دارد، در شبکه‌های اجتماعی و برخی از سایت‌های خبری دست به دست می‌شود و اشک را بر چشمان ملت ایران جاری می‌سازد.

171165233

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی