تمرین جنگ ترکیبی علیه مسکو در زمین کی یف/ دست ناتو رو شد

کدخبر: ۶۴۹۱۲۷
اقتصادنیوز: نماینده ویژه کرملین برای همکاری‌های بین‌المللی در امنیت اطلاعات و مدیر بخش امنیت اطلاعات بین‌المللی وزارت خارجه روسیه گفت: ناتو در حال تشکیل شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های سایبری در امتداد مرزهای روسیه در استونی، لتونی، فنلاند و رومانی است.
تمرین جنگ ترکیبی علیه مسکو در زمین کی یف/ دست ناتو رو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «آرتور لیوکمانوف»، نماینده ویژه کرملین برای همکاری‌های بین‌المللی در امنیت اطلاعات و مدیر بخش امنیت اطلاعات بین‌المللی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «واشنگتن مدت‌هاست که روش‌های جنگ ترکیبی علیه روسیه را در حوزه اطلاعاتی تمرین می‌کند. اوکراین به‌عنوان میدان اصلی آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هکرهای آن از جمله «ارتش فناوری اطلاعات»، اقدامات خرابکاری الکترونیکی را تحت نظارت نزدیک ناظران ناتو انجام می‌دهند.»

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای سرویس‌های امنیتی غرب و نیروهای مسلح به کی‌یف اعزام شده‌اند، افزود: «بر کسی پوشیده نیست که این ائتلاف نظامی در حال تشکیل یک شبکه کامل از آزمایشگاه‌های سایبری در امتداد مرزهای روسیه در استونی، لتونی، فنلاند، رومانی و در آینده در گرجستان و مولداوی است. تمرینات سایبری به صورت سیستماتیک تحت نظارت پنتاگون در حال انجام است که طی آن سناریوهای رویارویی با ما در حوزه دیجیتال آزمایش می‌شود.»

خبر مرتبط
درخواست ناتو برای لغو محدویتهای تسلیحاتی اوکراین

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از متحدان اوکراین خواست محدودیت‌هایی را که بر استفاده از تسلیحات آنها در حمله به خاک روسیه اعمال شده، لغو کنند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد، مسکو به هرگونه اقدام خصمانه علیه خود در زمینه امنیت اطلاعات پاسخ کافی خواهد داد.

خبر مرتبط
ادعای آمریکا: از اوکراین برای عضویت در ناتو دعوت نمی‌شود

دستیار وزیر خارجه آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم که از اوکراین برای پیوستن به ناتو دعوت به عمل آید.

وی افزود: «مایلم تاکید کنم که اقدامات لازمی در واکنش به هرگونه اقدام خصمانه علیه ما در حوزه امنیت اطلاعاتی انجام خواهد شد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی