حزب کارگر بر سر دوراهی کشور فلسطین/ تبلیغات انتخاباتی یا ...

کدخبر: ۶۴۹۱۲۸
اقتصادنیوز: رهبر حزب مخالف بریتانیا گفت که قصد دارد طی روند صلح، در زمان مناسب و در صورت به قدرت رسیدن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.
حزب کارگر بر سر دوراهی کشور فلسطین/ تبلیغات انتخاباتی یا ...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیش از این ایرلند، اسپانیا و نروژ اعلام کردند که در تاریخ ۲۸ مه (۸ خرداد) فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت خواهند شناخت؛ اقدامی که رژیم صهیونیستی را خشمگین کرد و فورا سفرای خود در این سه کشور را فراخواند.

حزب کارگر انگلیس به دلیل سیاستش در قبال جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه دچار اختلافات درونی شده است. در این میان، «کر استارمر» رهبر این حزب درخصوص اینکه موضع حزب کارگر انگلیس به تدریج به سوی حمایت از غزه پیش می‌رود، با انتقادات فراوانی مواجه شده است.

استارمر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فلسطین باید به عنوان کشور به رسمیت شناخته شود، به بی‌بی‌سی گفت: «بله، چنین فکر می‌کنم و به نظرم به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور بسیار مهم است.»

خبر مرتبط
زمان برگزاری انتخابات در انگلیس تعیین شد

اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس به علت فشارهای داخلی ناشی از بحران هزینه زندگی و مسائل مربوط به مهاجران، روز ۱۴ تیر را برای انتخابات زودهنگام در این کشور تعیین کرد.

وی افزود: «به رسمیت شناختن کشور فلسطین در زمان درست و طی روند صلح باید انجام شود اما من به آن شدیدا ایمان دارم. البته راه‌حل ۲ دولتی هم برای برقراری صلحی با دوام در منطقه ضروری است.»

دولت کنونی بریتانیا – حزب محافظه‌کار –  و هم‌چنین سایر کشورهای بزرگ اروپا از جمله فرانسه و آلمان از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت کرده‌اند اما آنها تاکید دارند که چنین چیزی باید طی روند صلح ایجاد شود.

خبر مرتبط
حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن

اقتصادنیوز: جنگنده‌های آمریکا و انگلیس امروز ۶ حمله را به فرودگاه بین‌المللی الحدیده انجام دادند.

پیش از این حزب کارگر انگلیس خواستار توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی و استفاده از تسلیحات بریتانیایی در حمله به رفح شدند.

به دنبال تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، موضع حزب کارگر انگلیس تغییر پیدا کرده است و اعضای این حزب نارضایتی‌ خود را نسبت به دولت انگلیس به دلیل «حمایت از جنایات جنگی اسرائیل» ابراز می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی