اتهام جاسوس کره شمالی به این دو کشور/ ماجرای بروشورهای تبلیغاتی ارسال شده از طریق بالن

کدخبر: ۶۴۹۳۵۱
کره‌شمالی ، آمریکا و کره‌جنوبی را به تشدید فعالیت‌های شناسایی و جاسوسی در اطراف مرز بین دو کره متهم کرد.
اتهام جاسوس کره شمالی به این دو کشور/ ماجرای بروشورهای تبلیغاتی ارسال شده از طریق بالن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» گزارش داد، «کیم گانگ ایل» معاون وزیر دفاع کره‌شمالی گفت ایالات متحده حداقل ۱۶ فروند هواپیمای شناسایی استراتژیک RC-۱۳۵ و U-۲S و پهپاد RQ-۴B خود را بین ۱۳ تا ۲۴ مه بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورده است.

او همچنین نیروی دریایی و گارد ساحلی کره‌جنوبی را متهم کرد که با افزایش فعالیت‌های گشت‌زنی و نقض مرزهای دریایی، به تنش‌های نظامی دامن می‌زند. کیم همچنین از بروشورهای تبلیغاتی ارسال شده از طریق بالون‌ها از سمت کره‌جنوبی انتقاد کرد و آن را «تحریکی خطرناک» خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فراری‌ها و فعالان کره‌شمالی حاضر در کره‌جنوبی، به طور منظم بالون‌هایی حاوی اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ، همراه با غذا، دارو، پول، رادیوهای کوچک و فلش مموری‌های مملو از اخبار و فیلم‌های کره‌جنوبی را به آن سوی مرز می‌فرستند.

کیم گانگ ایل در بیانیه‌ای که کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرد، گفت: «حتی در حال حاضر، نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی دست‌نشانده آن، کره‌جنوبی، به‌طور مداوم هواپیماهای مختلف را با فاصله زمانی کم یا بدون فاصله در طول روز بسیج می‌کنند و فعالیت‌های شناسایی و جاسوسی هوایی را در سطحی قابل مقایسه با موقعیت‌های زمان جنگ انجام می‌دهند.»

او گفت این فعالیت‌ها به طور جدی به حاکمیت و امنیت ملی کره‌شمالی آسیب می‌زند و با اقدامات متقابل «تهاجمی» مواجه نخواهد شد. معاون وزیر دفاع کره‌شمالی افزود: «زمانی که حاکمیت و منافع امنیتی کشورمان نقض شود، فورا اقدام خواهیم کرد.»

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی