درخواست اسلام‌آباد از کابل برای استرداد اعضای طالبان پاکستانی

کدخبر: ۶۴۹۵۶۸
اسلام‌آباد خواهان استرداد سرکردگان یک گروهک به نام «تحریک طالبان پاکستان» توسط کابل شد.
درخواست اسلام‌آباد از  کابل برای استرداد اعضای طالبان پاکستانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پاکستان بار دیگر مدعی شد که حمله اخیر به اتباع چینی در این کشور در قلمروی افغانستان طراحی شده و اسلام‌آباد خواهان استرداد سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان توسط کابل است.   سید محسن نقوی وزیر کشور طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد پیرامون نتایج تحقیقات درباره حمله فروردین امسال به اتباع چینی در پاکستان گفت: ما نگران تحرکات تروریستی از قلمروی افغانستان علیه پاکستان هستیم.

وی افزود: پاکستان مشتاق داشتن روابط عادی و سازنده با حاکمان فعلی افغانستان است اما مطالبه مستمر ما از طرف افغانستانی برای برخورد با تروریسم بی پاسخ مانده است.

وزیر کشور پاکستان با تکرار این ادعا که خاک افغانستان علیه اعمال تروریستی در پاکستان به ویژه حمله اخیر به اتباع چینی استفاده شده است، گفت: ما به شدت نگران این موضوع هستیم و اینکه چراکه کابل در شناسایی و برخورد با عناصر طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) ناتوان است.

وی افزود: پاکستان از افغانستان مطالبه می‌کند که سرکردگان اصلی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از جمله «قاری عبدالله»، «خان لالا» و «نور ولی محسود» را بازداشت کرده و تحویل اسلام‌آباد دهد.

محسن نقوی با اشاره به سفر آتی نخست وزیر پاکستان به چین افزود: امنیت اتباع چینی برای ما بسیار حائز اهمیت است و تامین امنیت آنان به بهترین نحو انجام خواهد شد.

وی درباره وضعیت پناهجویان افغانستانی در پاکستان نیز گفت که اتباع غیرمجاز افغانستانی باید در هر صورت از پاکستان خارج شوند.

پنج مهندس چینی و راننده پاکستانی آنان در عملیات انتحاری روز هفتم فروردین امسال در شمال غرب پاکستان کشته شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت در عین حال اسلام‌آباد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را برای طراحی و اجرای این عملیات سرزنش می‌کند.

تهدیدات امنیتی علیه اتباع چینی در پاکستان همواره یک چالش در روابط دو کشور به شمار می‌رود. پیش از حمله فروردین امسال، آخرین حمله به مهندسان چینی در اواسط مردادماه گذشته در ایالت بلوچستان صورت گرفت که مسئولیت آن را گروه تروریستی و تجزیه‌طلب ارتش آزادیبخش بلوچ برعهده گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی