آسمان ترکیه به تلاطم افتاد / سانحه در آسمان ترک ها

کدخبر: ۶۴۹۵۷۵
اقتصادنیوز: مقامات فرودگاه دوبلین عصر یکشنبه اعلام کردند یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به یک شرکت قطری حین عبور از آسمان ترکیه به دلیل برخورد با چاله‌های هوایی دچار سانحه شد.
آسمان ترکیه به تلاطم افتاد / سانحه در آسمان ترک ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  در این حادثه ۱۲ نفر از مسافران شرکت هواپیمایی قطر مجروح و هشت نفر از مجروحان در بیمارستان بستری شدند. هواپیمای قطری روز یکشنبه از دوحه عازم دوبلین بود.

فرودگاه دوبلین در بیانیه‌ خود گفت پرواز (کیوآر۰۱۷) که یک بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر بود طبق برنامه پیش از ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی سالم به زمین نشست.

در این بیانیه آمده است که هواپیما هنگام پرواز بر فراز ترکیه درگیر تلاطم آب و هوایی شد و هنگام فرود خودروهای امداد منتظر آن بودند.

قطر ایرویز در بیانیه ای اعلام کرد تعداد اندکی از مسافران و خدمه هواپیما در جریان پرواز جراحات جزئی دیدند و اکنون تحت مراقبت های پزشکی هستند.

خبر مرتبط
رقص اردوغان با ساز ناکوک روسیه/ پوتین ترکیه را به گروگان گرفته است!

اقتصادنیوز: گروهی از تحلیلگران مدعی اند که اردوغان امروز بیش از هر زمان دیگری میان دو جبهه شرق و غرب سرگردان شده و با تداوم جنگ در اوکراین ناچار است میان ناتو و روسیه یکی را انتخاب کند. از منظر آنها آنچه اردوغان امروز در عرصه سیاست خارجی با آن دست به گریبان است، ترکش های بازی است که پوتین آغاز کرد.

این حادثه پنج روز پس از آن رخ می دهد که در اثر تلاطم شدید هواپیمای خطوط هوایی سنگاپور در چاله‌های هوایی بر فراز اقیانونس هند یک مرد بریتانیایی ظاهرا بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. این هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ از لندن به سنگاپور می‌رفت.

در حالی که مرگ و میر ناشی از تلاطم‌های آب و هوایی در سفرهای هوایی نادر است، مجروحیت‌ها در سال‌های اخیر بالا رفته است.

خبر مرتبط
استارت یک تغییر بزرگ در ترکیه/ ایروان محل اعتراض شد/ قیمت‌ها رنگ افزایش را دیدند

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران عمده قیمت‌ها روند صعودی را در پیش گرفتند و درهم امارات هم بر مدار افزایش قیمت حرکت کرد و در حالی معاملات را سپری کرد و به پایان رساند که 42 تومان گران و 15814 تومان نرخ گذاری شد.

برخی از هواشناسان و تحلیلگران هوانوردی می‌گویند گزارش‌های مربوط به تلاطم‌های هواپیماها در چاله‌های هوایی نیز در حال افزایش است که بطور بالقوه‌ اثر تغییرات آب و هوایی بر پروازها را نشان می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی