نوار غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است

کدخبر: ۶۴۹۶۳۵
اقتصادنیوز : رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت که نوار غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است و تصاویر حملات یکشنبه شب ارتش اسرائیل به آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب این منطقه وحشتناک است.
نوار غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فیلیپ لازارینی» رئیس آنروا این مطلب را در واکنش به حمله یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه بیان کرد که به شهادت دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان و مجروح شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

وی افزود: اطلاعات دریافتی از رفح در مورد حملات روز افزون به خانواده هایی که به دنبال سرپناه هستند، وحشتناک است.

رئیس آنروا اظهار داشت: نمی توانیم تایید کنیم که محل استقرار همکاران ما در منطقه هدف قرار گرفته است و در مورد امنیت آنها و همه آوارگان بسیار نگران هستیم.

به گفته لازارینی، از ابتدای حمله ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، ۱۹۲ کارمند آنروا در این منطقه جان خود را از دست داده اند که این امر بی سابقه است.

خبر مرتبط
تصمیم جدید ایتالیا درباره کمک مالی به آنروا

اقتصادنیوز: دولت ایتالیا اعلام کرد که ارائه کمک مالی به آنروا را دوباره ازسر می‌گیرد.

وی به اتهام زنی بدون مدرک ارتش رژیم صهیونیستی به کارمندان آنروا اشاره کرد و گفت: آژانس آنروا در طول سال های گذشته از نظر مالی ضعیف شده است و با متهم شدن برخی از کارمندان این نهاد بین المللی به شرکت در عملیات هفتم اکتبر (15 مهر 1402)، وضعیت بدتر شده است.

رئیس آنروا گفت: ما برای ورود کمک ها به نوار غزه تلاش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از حامیان این آژانس بین المللی ارائه کمک ها و حمایت های مالی خود را از سر گرفته اند، افزود: ۱۴ اهدا کننده، کمک های خود را به آژانس از سر گرفته اند و تنها آمریکا است که همچنان ارائه کمک‌های خود را متوقف کرده است.

خبر مرتبط

آمریکا ۶ بهمن سال گذشته همسو با اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل مبنی بر نقش داشتن در عملیات هفتم اکتبر اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را قطع کرده است.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) به حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده و آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی