لایحه بودجه تهران 1400 دو سطحی است / افزایش اعتبارات برای پرداخت دیون

کدخبر: ۳۸۷۹۷۷
اقتصادنیوز :‌معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: تلاش شد بودجه واقع بینانه برای سال 1400 تدوین شود.
لایحه بودجه تهران 1400 دو سطحی است / افزایش اعتبارات برای پرداخت دیون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز،  حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران  با اشاره به این که  لایحه بودجه سال 1400 شهرداری تهران فردا به شورای شهر ارائه می‌شود،  گفت:‌ بودجه مراحل نهایی تدوین را پشت سر گذاشت و جلسات متعددی با استادان، کارشناسان بیرون و ودرون شهرداری    معاونت ها و شهرداران مناطق برگزار شد.

وی با تاکید بر این‌که تلاش شد بودجه سال 1400 واقع بینانه تدوین شود، گفت:‌ به همین دلیل بودجه در دو سطح به شورا ارائه می‌شود، در صورتی که شرایط متفاوت شد از لحاظ کرونا و وضعیت اقتصادی بهتری بر کشور حاکم شد، پیش بینی های لازم در بودجه شده باشد.

وی ادامه داد:  برای افزایش حقوق و دستمزد رای‌زنی‌های لازم با مجلس انجام شد و از سطح مناطق ارقام جمع‌آوری شده است و به رقم نهایی رسیدیم.

مظاهریان با اشاره به تفاوت بودجه سال 1400 با بودجه سال 1399 گفت:‌ در این لایحه تبصره های بودجه که پیش از این عدد ریالی نداشتند وتنها اعلام می‌شد که مثلا  از محل  قطع اشجار باغ خریداری شود اما مسال این بندها عدد اختصاص داده شده که به شفافیت بودجه انجامیده است، به همین دلیل رقم بودجه امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیست  چرا که ۱۱ هزار میلیارد تومان از این موضوع به سقف بودجه اضافه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که افزایش بودجه سال آینده شهرداری که ممکن است با تغییر مدیریتی همراه باشد، ایجاد تکلیف برای مدیران آینده شهر نیست؟گفت:‌ تلاش ما تدوین لایحه‌ای واقع بینانه بوده و امسال بیش از هر سال دیگری بودجه برای پرداخت دیون در نظر گرفته شده تا مدیریت بعدی شهرداری مقروض تر از گذشته نباشد  در صورت نیاز امکان ارائه متمم بودجه و ... نیز وجود دارد همان طور که در سال۱۳۹۸ چنین اتفاقی افتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید