لایحه بودجه 1400 رویایی تدوین شده است / کلیات رد یا به بودجه عملیاتی نزدیک شود

کدخبر: ۳۸۸۰۹۸
اقتصادنیوز : سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رویایی تدوین شده و احتمال آن که این بودجه محقق شود دور از ذهن است .
لایحه بودجه 1400 رویایی تدوین شده است / کلیات رد یا به بودجه عملیاتی نزدیک شود

به گزارش اقتصادنیوز ،حجت نظری در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت :این بودجه 1400 نسبت به بودجه سال جاری از چند جهت قابل بررسی است نخست اینکه ما باید میزان تحقق بودجه سال ۹۹ را بررسی و بر اساس آن بودجه سال آینده را مورد تصویب قرار دهیم آن طور که به نظر می‌رسد در بخش تحقق درآمدها نسبت به برآوردهای اولیه عقب هستیم و حتماً باید در تصویب بودجه میزان تحقق بودجه امسال  چراغ راه ما باشد .

وی در ادامه با اشاره به این که باید انحرافات بودجه   ناشفاف است  گفت : در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها ردیف‌های پیش‌بینی شده  اگر در محلی که باید اختصاص پیدا می‌کرد اختصاص نیافته  باید به شورا گزارش داده شود و اگر  انحرافی از بودجه وجود دارد یا ندارد ، گزارش  داده شود .

به گفته نظری نحوه کسب درآمد موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود چند ماه پیش لیست املاک شهرداری برای فروش به شورا آمد و قرار شد درآمدها به حساب خزانه واریز شود اما یکی از آن املاک به خانه شهرداران تهران از فروخته شده و معلوم نیست خریدار چه کسی است و چه عددی این خانه فروخته شده است .

وی تاکید کرد: باید شفافیت در بودجه با گزارش‌دهی انجام شود همچنین بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بر اساس  اعداد و ارقام اعلام شده ، رویای بسته شده و احتمال آنکه سال آینده محقق شود ضعیف است، بنابراین از همکارانم تقاضا دارم در شورا نسبت به آن تأمل کرده یا کلیات را رد کنند یا این لایحه را به کوچه عملیاتی نزدیک‌تر کند ،همچنین کمیته تخصصی تخصیص همچنان غیر قانونی تشکیل می شود .

هاشمی در پاسخ به نظری  گفت: کاش این انتقاد را پس از ارائه لایحه بودجه  به  شهردار اعلام می کردید .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید