قیمت اوراق تسه پشت چراغ قرمز 50 هزار

کف مقاومت در بازار وام مسکن + نمودار

کدخبر: ۳۸۹۸۶۸
اقتصادنیوز: در 12 بهمن ماه رکورد ارزانی قیمت وام مسکن برای دومین بار ازابتدای پاییز تاکنون رقم خورد. قیمت هرکدام از این اوراق نزدیک به دوهفته است که در مرز 50 هزار تومان جابجا میشود اما هنوز به پایین تر از این رقم کاهش پیدا نکرده است
کف مقاومت در بازار وام مسکن + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، در دوازدهمین روز بهمن ماه قیمت وام مسکن بازهم تنزل پیدا کرده و در مرز کانال 50 هزار تومان ایستاد. این دومین روزی است که قیمت وام مسکن از ابتدای پاییز تاکنون دراین محدوده قرار میگیرد. مقایسه دقیق تر قیمت ها دراین روز نشان میدهد که هزینه وام مسکن در 12 بهمن ماه در نازلترین حد خود در 5 ماه گذشته قرار گرفته است.

هزینه وام مسکن در بهمن

متقاضیان وام مسکن برای دریافت وام می توانند اوراق تسهیلات خریداری کرده و بر مبنای آن از بانک مسکن برای خرید خانه وام دریافت کنند.

اعتبار هر کدام از اوراق برای گرفتن وام 500 هزار تومان تعیین شده است. 

در یازدهم بهمن ماه قیمت هرکدام از اوراق که در بازار خرید و فروش این اوراق به دست می آید در حد 51 هزار و 600 تومان ثبت شد که در روز یکشنبه 12 بهمن با 960 تومان کاهش به 50هزار و 700 تومان رسید. این هزینه نزدیک به دو هفته است که در این مرز قرار دارد و نوسان زیادی نداشته است. با این حال با اندکی تفاوت نسبت به 29 دی ماه این قیمت به  کمترین حد خود از ابتدای پاییز تاکنون رسیده است

از آن جا که مجردین مجاز به دریافت وام تا 140 میلیون تومان و متاهلین 240 میلیون تومان هستند تقسیم این رقم ها بر 500 هزار تومان نشان می دهد که مجردین باید نهایتا 280 ورق و متاهلین 480 ورق برای دریافت وام مسکن تهیه کنند.

یعنی در روز شنبه مجردین 14 میلیون و 450 هزار تومان و متاهلین 24 میلیون و 800 هزار تومان هزینه بابت اخذ سقف وام خود پرداخت کرده‌اند.

در روز یکشنبه اما با کاهش قیمت اوراق به پایین ترین حد خود از ابتدای پاییز تاکنون رسید. مجردین در این روز برای دریافت وام مسکن باید نهایتا 14 میلیون و 200 هزار تومان و متاهلین 24 میلیون و 330 هزار تومان هزینه پرداخت کنند. 

مجموع هزینه پرداخت شده برای اخذ وام مسکن و مبلغ پرداختی در طول 12 سال کل مبلغی است که در ازای دریافت وام مسکن متقاضیان می پردازند. این هزینه ها نرخ سود وام مسکن را از میزان اسمی خود جدا می کند.

اوراق تسه

نرخ سود وام مسکن

نرخ سود اسمی وام مسکن در حد 17.5 درصد اعلام شده است. محاسبات نشان می دهد که این نرخ در ابتدای هفته جاری 20.26 درصد بوده که با حدود 0.6 واحددرصد کاهش به 20.20 درصد رسیده است.

هزینه نهایی وام مسکن

با توجه به آنکه هزینه وام مسکن از این طریق در دو عدد نمایان می شود هزینه کلی که متقاضیان در طول 12 سال در قبال وام مسکن می پردازند بیشتر از میزان اسمی دریافت وام مسکن خواهد بود. این هزینه برای مجردین در روز جاری 174 میلیون و 300 هزار تومان و برای متاهلین 324 میلیون و 260 هزار تومان محاسبه می شود.

رقم ثبت شده برای مجردین در روز شنبه 11 بهمن 174 میلیون و 600 هزار تومان و برای متاهلین 324 میلیون و 260 هزار تومان بوده است. 

از آنجا که مبنای روند قیمت وام مسکن تغییرات در هزینه اوراق است پس روند متغیرها در قیمت وام مسکن غالبا یکسان خواهد بود.

اوراق تسه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید