گزارش میدانی «اقتصادنیوز» از بازار املاک

مظنه قیمت آپارتمان در مناطق ارزان پایتخت +جدول

کدخبر: ۳۹۰۰۳۷
سه منطقه 8 ،9 و 7 در دی ماه بیشترین مقاومت را در برابر افزایش قیمت مسکن داشتند ،این مقاومت در حالی انجام شد که هر سه منطقه در آذر ماه با وجود ریزش قیمت و معاملات نه تنها تن به ریزش نداند بلکه در مقیاس ماهانه افزایش قیمت ملک را تجربه کرده بودند .
مظنه قیمت آپارتمان در مناطق ارزان پایتخت +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، دی ماه در بازار مسکن ماه متفاوتی بود . روند کاهشی قیمت ها که از آبان ماه آغاز شده بود متوقف شد وبرخی مناطق شاهد رشد قیمت بودند ، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷ میلیون و ۳۹ هزار تومان رسید .

 اما سه منطقه 7،8 و9 هر سه در لیست مناطق قرار داشتند که در دی ماه اندکی کاهش قیمت را تجربه کردند ،هرچند این کاهش قیمت به میزانی نبود که متوسط قیمت این مناطق  به آبان ماه که ریزش قیمت ها آغاز شده بود ،برسد. در واقع کاهش قیمت دی ماه به اندازه نبوده که به نقطه آغاز ریزش در آبان برسد و فقط افزایش قیمت مسکن در آذر را تعدیل کرده است.

مسکن

 منطقه 7 ،یکی از مناطق گسترده تهران است ،در این منطقه تفاوت قیمت املاک بسیار متنوع است ،زیرا هم محله دماوند را با خانه ای متری 16 میلیون تومان در آن قرار دارد و هم محله سهروردی که  قیمت آپارتمان از متری 50 میلیون تومان  در این محله پیشنهاد شده تا 60 میلیون تومان .در منطقه 7 ،محله های بهار شمالی و مفتح نیز در محدوده قیمتی متری 36 تا 40 میلیون تومان قرار دارند .

مسکن

 منطقه 8 اما نرخ ها برای خرید مناسب تر است . املاک محله وحیدیه از متری 21 میلیون تومان آغاز می شود  تا 23 میلیون و 600 هزار . در این منطقه فایل های سبز که مربوط به فروشندگانی است که زیر قیمت منطقه املاک خود را برای فروش گذاشته اند بیش از سایر مناطق به چشم می خورد . هرچند که اگر فایل نوسازی در میان فایل های فروش باشد حتما در لیست قرمز ها ( آپارتمان هایی که بالاتر از نرخ میانگین منطقه برای فروش گذاشته شده اند ) ،قرار دارد ،آپارتمانی نوساز ،122 متری در محله گلبرگ غربی متری 35 میلیون برای فروش گذاشته شده است ،این درحالی است که میانگین قیمت منطققه 26 تا 29 میلیون و 500 هزار است و تنها تفاوت این فایل با سایر فایل های سبز (پایین تر از نرخ میانگین منطقه ) و سیاه ( منطبق با نرخ میانگین منطقه ) ،نوساز بودن آن است .

مسکن

  در منطقه 9 نیزکه نرخ میانگین منطقه پایین تر ازمتوسط قیمت شهر تهران است ،آپارتمان های زیر یک میلیارد تا کمی بیش از یک میلیارد به راحتی پیدا می شود . قیمت املاک در این منطقه از متری 16 میلیون آغاز می شود تا 24 میلیون تومان .

ارزانی مسکن در مناطق تهران

به گزارش اقتصادنیوز ،به جز سه منطقه مورد بررسی بررسی تحولات متوسط قیمت مسکن به تفکیک مناطق ۲۲ گانه شهر تهران موید آن است که در دی ماه سال جاری مناطق سه، پنج،یازده،چهارده و 19 نیز مشمول کاهش قیمت شده اند. بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به منطقه 11تهران است که 5.69 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. 

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دی ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که از مجموعه ۳۵۱۵ واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند .

سهم  مذکور در مقایسه با دی ماه سال قبل ۲.۸ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سرم واحدهای با قدمت بالا در تمامی گروه های ۱۱ تا ۱۵، ۱۶ تا ۲۰ و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است .

 از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه پنج با سهم ۱۱.۳ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه  نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین منطقه چهار با سهم ۸.۹ و منطقه دو با سهم ۷.۷ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 در مجموع ۶۸.۲ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران در دی ماه سال ۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه شهر یعنی مناطق ۵ ،۴،۲،۱۰،۱۴،۷،۱۵،۸،۱و ۱۱ بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده۳۱.۸ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند .

مسکن

مسکن

مسکن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید