پافشاری شورای شهر بر اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی

کدخبر: ۳۹۵۰۶۳
اقتصادنیوز :‌اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری به مصوبه «الحاق یک تبصره به عنوان تبصره چهارم ذیل بند(و) ماده چهارم مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» بر مصوبه خود تاکید کردند.
پافشاری شورای شهر بر اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی

به گزارش اقتصادنیوز ،‌در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورا، نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری به مصوبه «الحاق یک تبصره به عنوان تبصره چهارم ذیل بند(و) ماده چهارم مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی نظارت فنی و عوارض استفاده موقت در شهر تهران» مورد بررسی قرار گرفت.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری نظر در قرائت اظهار نظرکمیسیون گفت: اعتراض فرمانداری به مصوبه قبلی درخصوص تخفیف‎های عوارض هتل‎ها بوده است و هیئت تطبیق معتقد است که این موضوع از مصادیق تخفیف است و  بر اساس رای دیوان عدالت اداری شوراهای شهر توان تخفیف دادن ندارند. اما این درصورتی است که شوراهای شهر میتوانند عوارض را برای کاربری های مختلف، متفاوت در نظر بگیرند. لذا ما این ادعای فرمانداری را نمی‎پذیریم.

او ادامه داد: مطابق تبصره 1 ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده، شوراهای اسلامی شهر و بخش جهت اخذ هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیفشان در این قانون معین نشده باشند، موظفند مبالغ را تا 15 بهمن تصویب و اعلام عمومی نمایند. و در تبصره سوم همین ماده آمده است که قوانین و مقررات مربوط به اعطای تخفیف یا معافیت از پرداخت عوارض قبل از این قانون ملغی می‎شود.

سپس سید ابراهیم امینی در اعلام نظر کمیسیون حقوقی گفت: اولا تبصره 3 ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده، پیش‎بینی کرده است که اعطای تخفیف ملغی است. همچنین وقتی از تخفیف سخن میگوییم که عوارضی از قبل وجود داشته باشد. اما در اینجا مصوبه گذاری کرده‎ایم. لذا تصویب لوایح یا لغو عوارض شهر و تغییر میزان از جمله اختیارات شورای شهر است. پس ما اصرار بر مصوبه داریم چون مغایرتی با قانون ندارد.

در پایان نظر کمیسیون‎ها مبنی بر اصرار شورا بر مصوبه به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید