ویلاهای لاکچری ها در کدام استان هستند؟

3 راهکار برای داغ کردن بازار بهاری ویلاهای شمال

کدخبر: ۴۰۰۵۲۳
اقتصادنیوز :بازار ویلا در شهرهای شمالی مانند بازار مسکن در تمامی کشور سرد و زمستانی است و فروشندگان و واسطه گران تلاش می کنند با شگردهایی بهار را به این بازار بیاورند .
3 راهکار برای داغ کردن بازار بهاری ویلاهای شمال

به گزارش اقتصادنیوز ،بازار خرید و فروش ویلا در شهرهای شمالی به سردی زمستان است . تلاش های برخی مشاوران املاک با کمک فرشندگان محلی برای رونق بخشی به بازار کمکی به افزایش خرید و فروش ویلا دراین مناطق نکرده است .

یکی از شگردهای واسطه گران فروش ویلا ، درج این عبارت است که قیمت ارائه شده برای این ملک تا این لحظه است و سایت آگهی دهنده مسئولیتی در برابر افزایش قیمت در روزهای آینده ندارد .

داغ کردن بازار ویلا در فضای مجازی ، نسبتی با فضای واقعی بازار ندارد . یکی از ساکنان شهر نور می گوید از مهر امسال خرید و فروش ویلا دراین محدوده کاهش چشمگیری داشته است . به گفته او در نیمه اول امسال حتی ویلاهای مدرن و لوکس هم در این محدوده مشتری داشته اند . اما خرید و فروش این نوع املاک هم کاهش داشته است .

چه رابطه‌ای بین نرخ سود بانکی و بازار ویلا وجود دارد؟/مشاهده رونق نسبی در بازار ویلا

بازگشت فروش قسطی ویلا یکی از راهکارهای فروشندگان است . درحالی که مدت ها بود خبری از فروش قسطی املاک شمال کشور نبود و تنها ویلاهای درحال ساخت تا زمان تکمیل بنا ، به طور مرحله ای بهای ملک پرداخت می شد ،پس از طولانی شدن عقب نشینی خریداران از این بازار باز هم این امتیاز بازگشت با این تفاوت که در گذشته بخش کم تری از قیمت ویلا پرداخت می شود و بخش باقی مانده در قسط های سه ماهه طی یک سال و گاهی هم بیشتر به فروشنده پرداخت می شد .

اما در مدل تازه بخش اصلی از خریدار گرفته می شود وبه نظر می آید تنها سود سازنده در فرصت 6 ماهه قسط بندی می شود .با وجود افزایش قیمت ویلاهای مناطق شمالی کشور ، هنوز هم راهکار برخی برای پیدا کردن خریدار معاوضه این املاک با خودروهای خارجی است . هرچند که پیشنهاد تهاتر نسبت به گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است .

یکی دیگر از راه های جبران هزینه های ساخت در ویلاهای معمولی شهرهای شمالی ،کرایه روزانه و ماهانه این املاک است . برخی از ویلاهای فروش نرفته در حالی که همچنان در لیست انتظار فروش هستند ، به مسافران کرایه داده می شود .

توصیه‌هایی که در خرید ویلا باید مدنظر قرار داد/ملاک ارزانی برای خرید ویلا اشتباه است!

تفاوت بازار ویلا در مازندران و گیلان

درحالی که خرید ویلا ،حتی ویلای نقلی در مازندران به نقدینگی حدود یک میلیارد نیاز دارد در شهرهای گیلان همچنان می تواند ویلاهای کوچکی را با قیمت 500 میلیون تا 900 میلیون پیدا کرد .

موضوعی که در مقایسه ویلاهای شهرهای مازندران و گیلان به چشم می آید توجه ویژه ویلاهای مازندران به نما و معماری ویلا است . براساس تصاویری فایل های فروش ویلا در مازندران بیشتر این ویلاها طراحی های ویژه هستند و مانند سابق همه ویلاها از یک نمای و طراحی واحد استفاده نمی کنند .

نکته دیگر این ویلاها توجه به فضاسازی بیرونی است . بیشتر آنها دارای آلاچیق ، استخر حتی در زمین های کوچک تلاش شده برای داشتن این امتیاز استخر کوچکی در محوطه تعریف شود   . اما این نکات کم تر در ویلاهای شهرهای گیلان به چشم می خورد و هنوز لوکس سازی در این شهرها فراگیر نشده است .

نکته دیگر در تفاوت فایل های فروش ، شهرهای مازندران وگیلان ،داشتن سند تک برگی است که به نظر می رسد ویلاسازان شهرهای مازنداران تلاش می کنند تمام موضوعاتی که سبب می شود ویلاهای ساخته شده ارزان تر نرخ گذاری شود را برطرف کنند .

به طور مثال در منطقه چمستان ویلایی با بنای 140 متر در زمین 250 متری مربعی ، 2 خواب یک میلیارد و 750میلیون تومان قیمت گذاری شده است . یا ویلای دیگری در شهر نوشهر، سیسنگان با 350 متر بنا ، 8 میلیارد برای فروش پیشنهاد شده است .

در شهرهای گیلان، ویلای دوبلکس، استخر دار ،در زمینی 304 متری با بنای 190 متری ، 3 خواب 3 میلیارد و 500 میلیون در زیبا کنار برای فروش پیشنهاد شده است .

در منطقه زیبا کنار ویلایی 90 متی با فاصله اندک از دریا ،895 میلیون برای فروش گذاشته شده است .  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید