وضعیت تهران وخیم شد

هشدار کرونایی مهمی که نمکی جدی نگرفت

کدخبر: ۴۰۵۴۰۲
اقتصادنیوز :‌وضعیت کرونایی تهران نگران کننده است ،مسئولان حوزه سلامت می گویند تهران از وضعیت قرمز هم عبور کرده و به وضعیت سیاه رسیده است .
  هشدار کرونایی مهمی که نمکی جدی نگرفت

به گزارش خبرنگار  اقتصادنیوز ، رقم مرگ و میرهای کرونایی در تهران به 100 مرگ در روز رسیده است . این عدد در روز یکشنبه به گفته محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران 70 مرگ در روز بود . مسئولان حوزه سلامت کشور پیش بینی می کنند که در دو هفته آینده تعداد مرگ و میرهای کرونایی در کشور عدد 300  را هم رد کند .

هفته گذشته برخی از اعضای شورای شهر تهران درخواست تعطیلی دو هفته ای تهران را مطرح کردند  که  خواست آنها مانند همیشه مورد پذیرش ستاد ملی کرونا قرار نگرفت .

 این درحالی است که چند روز پیش علیرضا فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران گفته بود که  ما در تهران وزن‌دهی تمام عوامل خطر را برآورد کردیم. به عنوان مثال حمل‌ونقل عمومی وزنی معادل ۲۶ تا ۳۲ درصد را به خود اختصاص می‌دهد. پاساژهای متراکم، رستوران‌ها، مراکز پر ازدحام خرید و... بررسی شدند. نکته قابل توجه این است که در مناطق مرکزی شهر معمولا احتمال ابتلا افزایش می‌یابد و در مواردی که محل سکونت فرد در دو نقطه متفاوت از شهر تهران باشد، متوجه شدیم ۱۰.۲ کیلومتر متوسط پیمایش او است که ضریب ابتلا را افزایش می‌دهد.

او  هشدار داده بود: وضعیت تهران رسما قرمز است و هیچ منطقه‌ای از تهران از آلودگی مصون نیست و حتی به نظر من آلودگی تهران فراتر از قرمز است. نرخ شاخص‌ها رشد شتابان و فزاینده‌ای دارد و این موضوع بیشتر موجب نگرانی ما است.

به تازگی نامه ای به دست اقتصادنیوز رسیده که نشان می دهد که  درخواست تعطیلی دو هفته ای تهران 16 فرودین ماه همزمان با اوج گیری موارد ابتلا به وزیر بهداشت داده شده است .

در این نامه روند نگران کننده  ابتلای بیماران کرونایی در تهران برای وزیر تشریح شده است . 

100

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید