بازدید خانوادگی آیت الله هاشمی از خطوط مترو

کدخبر: ۴۰۹۰۸۲
اقتصادنیوز : در کتاب خاطرات آیت الله هاشمی بخش هایی نیز به تلاش های وی برای تکمیل مترو اختصاص دارد .
بازدید خانوادگی آیت الله هاشمی از خطوط مترو

روز گذشته از کتاب خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد . در مرور خاطرات روزانه بخش هایی نیز به حوزه مترو اختصاص دارد . یکی از خاطرات مربوط به پنج‌شنبه 13 فروردین 1377  است که خانواده هاشمی بازدیدی دست جمعی از خطوط 2 و 4 داشته اند . 

«محسن آمد. با هم براى بازدید از مترو رفتیم؛ عفت هم همراه ما بود. از ایستگاه میرداماد با اتومبیل وارد تونل‌ها شدیم و اکثر تونل‌هاى خط 1و 2و 4 را دیدیم. در بعضى از ایستگاه‌ها پیاده شدیم و توضیحات شنیدیم.کارهاى باقى‌مانده زیاد است. قسمت‌هایى از تونل‌ها ناتمام است. اکثر ایستگاه‌ها هم ناتمام است و نازک‌کارى هم عمدتاً انجام نشده، راه‌هاى دسترسى خیلى از ایستگاه‌ها ساخته نشده، تعمیرگاه و پایانه قطارها و پارکینگ‌هاى لازم هم ساخته نشده است. مبلغى که براى تکمیل در نظر گرفته شده، کافى نیست و بعید است که امسال بتوانند نیازها را تأمین کنند، ولى تأخیر هم به صلاح نیست.

ظهر عفت و محسن به زیبادشت کرج رفتند و من در خانه ماندم. تا شب مطالعه و قسمتى از خاطرات سال 1360 [= عبور از بحران] را اصلاح نهایى کردم. در گزارش‌ها، عذرخواهى [آقای فدریکو مایور]، مدیرکل یونسکو از آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، به خاطر دو روز پى در پى حمله به ایشان در اجلاس سوئد و پرتاب تخم‌مرغ که به سر و صورتش هم اصابت کرده، دیده می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید