گلایه مسافران از افزایش نجومی کرایه های تاکسی

کدخبر: ۴۱۰۸۲۳
اقتصادنیوز: می گویند نرخ کرایه های تاکسی تا 35 درصد افزایش داشته است اما برخی از مسافران معتقدند در برخی از مسیرهای بیش از 50 درصد هم کرایه ها افزایش داشته است .
گلایه مسافران از افزایش نجومی کرایه های تاکسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو ، دو سه ماه ابتدایی سال گلایه همیشه مسافران افزایش نرخ کرایه های تاکسی است. تازمانی که مسافران به نرخ های جدید عادت کنند ،بگو و مگو میان رانندگان تاکسی و مسافران درجریان است . رانندگان تاکسی ازهزینه های چند برابری قطعات خودرو و روغن و سوخت می گویند و این که  چرا مردم به هیچ گرانی جز نرخ کرایه های تاکسی معترض نیستند .

مسافران هم معتقدند گرانی کرایه ها ، بر همه امور زندگی شان سایه خواهد انداخت .  در روزهای کرونایی که بیشتر تاکسی ها سه مسافر سوار می کنند و هزینه مسافر غایب تقسیم بر مسافران حاضر می شود ، بیشتر افزایش نرخ ها به چشم می آید .

یکی از مسافرانی که پس از یک سال سوار تاکسی شده است می گوید: به دلیل کرونا ترجیح می دادم از تاکسی های اینترنتی استفاده کنم . اما روز گذشته از تقاطع خیابان سپهبد قرنی – طالقانی تا خیابان کریمخان ، خردمند جنوبی 5 هزار تومان از من کرایه گرفته اند . سال گذشته در همین روزها همین مسیر را هزار و 500 تومان دادم . در حالی که اگر تاکسی اینترنتی می گرفتم این مسیر 7 هزار و 500 تومان بود و از این که تنها در تاکسی هستم هم احساس ایمنی بیشتری می کردم .

 روایت های مشابه این مسافر زیاد است . کسانی که راننده تاکسی کرایه 8 هزار و 500 تومانی شان را به بهانه نداشتن پول خرد به 10 هزار تومان گرد کرده است . کرایه ای که سال گذشته 6 هزار تومان بوده است .

مسئولان تاکسیرانی تاکید می کنند اگر تاکسیرانی  بیش از نرخ مصوب شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه ها از مسافر دریافت کرد به سامانه نظارتی شهرداری اطلاع رسانی شود . اما هم مسافران و هم رانندگان تاکسی می دانند که نرخ های مصوب ،را رانندگان و مسافران در کف خیابان ها تعیین می کنند .

اما روند تامین هزینه ها با افزایش کرایه ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ به نظر می رسد رانندگان تاکسی در رقابت با تاکسی های اینترنتی برای حفظ مسافر عقب نشینی کنند .

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور  می گوید : نرخ تاکسی های اینترنتی هم افزایش داشته است . به جز امسال سه ماه پایانی سال گذشته ما شاهد افزایش نرخ های کرایه تاکسیهای اینترنتی بودیم . اما تاکسی های شهر هرسال بر اساس نرخ تورم سالیانه افزایش نرخ می دهند که امسال پایین تراز نرخ تورم رسمی کشور هم بوده است .

وی ادامه می دهد : در کشور نرخ کرایه های تاکسی از 25 تا 35 درصد افزایش داشته است درحالی که تورم رسمی 40 تا 45 درصد بوده است .

ضامنی خبر از تهیه طرح جامع تبلیغات تاکسی ها می دهد و می گوید : این دستور العمل در جلسه شورای عالی ترافیک بررسی می شود و اگر پلیس راهنمایی و رانندگی و اعضای شورا همراهی کنند می تواند بخشی از هزینه های رانندگان تاکسی را جبران کند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید