مبلغ جدید وام مسکن چه زمان اعلام می شود؟

کدخبر: ۴۱۲۴۷۹
​اقتصادنیوز : معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "وام تولید مسکن به پروژه‌های ارزان‌قیمت پرداخت می شود"،گفت: شواری پول و اعتبار در حال بررسی افزایش سقف وام ساخت مسکن است.
مبلغ جدید وام مسکن چه زمان اعلام می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،محمود محمودزاده اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه 1400 باید 1.2 میلیون واحد مسکن شهری و روستایی تا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند. از این تعداد 400 هزار واحد برای واحدهای مسکونی روستایی و 800 هزار واحد برای واحدهای مسکونی شهری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که وام ساخت برای رونق تولید مسکن افزایش یافت، افزود: مالکان خصوصی‌، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده به بانک‌ها مراجعه کرده و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند. بر اساس شاخص بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحدهای متوسط و ارزان‌قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

 وی با تاکید بر این‌که تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته به واحدهای گران‌قیمت پرداخت نمی‌شود که این بخشی از ضوابط وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد:با این کار بخش عمده‌ای از واحدهای نیمه تمام سطح کشور تکمیل و رونق ساخت‌وساز در سال جاری بیشتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی تعیین سقف وام ساخت در شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت:بانک مرکزی جدول سهیمه بانک‌ها را اعلام کرده و مبلغ وام طی یک تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

محمودزاده با بیان این‌که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ملکف به اجرای این طرح هستند، اظهار کرد:‌ سهمیه بانک مسکن با توجه به تخصصی بودن آن بانک در حوزه مسکن از سایر بانک‌ها بیشتر خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید