آخرین آمار فوتی‌های کرونا در تهران

کدخبر: ۴۱۶۱۰۸
شهردار تهران توضیحاتی درباره آمار متوفیان کرونا در پایتخت و سرانجام فروش ملک اقدسیه معروف به خانه شهرداران ارائه داد.
آخرین آمار فوتی‌های کرونا در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست  امروز خود در رابطه با ثبت ملی خیابان ولی‌عصر (عج)  اظهار داشت: در سه سال اخیر 3500 اصله درخت با میانگین سن 12 سال به بالا در این خیابان کاشتیم و در حال حاضر جایگزین تعداد زیادی درخت 70، 80 ساله که  از بین رفته بود جایگزینی با درختان جدید انجام گرفت.

وی افزود: در زمینه بوستان‌های جنگلی مسؤولیت‌های مضاعفی به گردن گرفتیم در حالی که ممکن است در زمان ترسالی علف‌های هرز بلند شوند و در تابستان این علف‌ها خشک و آتش‌سوزی به وقوع بپیوندد ولی با این وجود تلاش می‌کنیم اقدامات لازم را در جهت حفظ این بوستان‌ها انجام دهیم.

شهردار تهران گفت:‌در  مورد مخازن آب اضطراری نیز با وزارت نیرو توافقاتی داشته‌ایم و معادل سد مجازی جهت استفاده از پساب برای آبیاری بهره‌مند شده‌‌ایم همچنین در زمینه میادین میوه و تره‌بار خوشبختانه رضایت‌مندی مردم وجود دارد و 35 تا 40 درصد قیمت‌ها در این مراجع متعادل‌تر است.

حناچی ادامه داد: آتش‌نشانی از لحاظ کمی و کیفی با شرایط از پلاسکو قابل مناسب نیست و توزیع مناسب ایستگاه‌های جدید انجام می‌گیرد.

وی در مورد فعالیت‌های سازمان بهشت‌زهرا (س) و اقدامات انجام گرفته در شرایط کرونا گفت: قبل ازکرونا روزانه 150 تا 160 متوفی در تهران داشتیم که در شرایط کرونا این آمار به دو برابر رسید و در حالی که بسیاری از کشورها مانند برزیل، ایتالیا و اسپانیا با مشکل دفن اموات کرونایی مواجه بودند در اوج بحران بهشت‌زهرا (س) رعایت تشریفات شرعی و بهداشتی در تدفین متوفیان کرونا را انجام داد. 

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه ما تلاش می‌کنیم الزامات شهر تهران را با نگاه اجتماعی حل کنیم گفت: این مسأله رضایت مردم را به همراه دارد.

حناچی تصریح کرد: در زمینه کودکان زباله‌گرد آمار به شدت کاهش یافته ولی در مورد کودکان کار موضوع فراتر از حوزه شهرداری است.

وی گفت: در سال 91، 2 هزار میلیارد تومان بودجه در پروژه‌های محله‌محور اختصاص دادیم که امسال هم همین موضوع مدنظر قرار گرفت و فردا گزارش تغییر و تحول در شهرداری را از طریق شورای شهر ارائه می‌کنیم و در صحن شورا توضیح می‌دهیم که شهرداری را با چه شرایطی گرفتیم و با چه شرایطی تحویل می‌دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری در شیوع کرونا اقدامات بزرگی را انجام داده و برای اجرای طرح شهید سلیمانی در سرای محله همکاری‌های خوبی صورت گرفته است گفت: خوشبختانه در حال حاضر آمار کرونا رو به کاهش بوده و به نظر می‌رسد موج  چهارم را عبور کرده بودیم.

وی گفت: آمار فوتی‌های کرونا در تهران از 160 مورد به 40 مورد در روز نزول یافته که ان‌شاءالله به صفر خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش  مبنی بر اینکه اخیرا خبری منتشر شد که یکی از معاونان شما به دلیل قصور در حادثه کلینیک سینا اطهر با حکم سازمان بازرسی دو سال حکم انفصال از خدمت داشته، این موضوع  به چه صورت است گفت: این مسأله مورد بررسی قرار گرفت و از افراد مختلف خواسته شد که توضیحات‌شان را بدهند ناگفته نماند که نتیجه اعلام شده در مورد رأی بدوی بود و اگر اعتراضی باشد دوباره تجدیدنظر خواهد شد و ما اعتراض را انجام دادیم و یا نتیجه نهایی رأی قطعی خواهد بود و یا برائت از رأی قبلی خواهد بود و ابلاغ در مورد نتیجه نهایی به ما اعلام نشده است.

وی در مورد سرانجام ملک اقدسیه گفت: ما بر اساس قانون فروش این ملک را انجام دادیم این ملک تاریخی نبود و مربوط به دوره معاصر است البته فروش آن هم به معنای تخریب نیست.

وی تصریح کرد: روزانه شهرداری ممکن است صدها ملک بخرد و بفروشد و این موضوع طبیعی است همچنین ناگفته نماند که ما در شهرداری بر روی آثار ملی حساس هستیم ولی در اعتراض‌ها نباید سلیقه شخصی را در نظر گرفت.

حناچی در پاسخ به این پرسش که شما چه شهری را تحویل مدیران شهری بعدی می‌دهید؟ گفت: ما نه این شهر را به صورت خرابه گرفتیم و نه این شهر کاملا آباد تحویل می‌دهیم ولی تلاش کردیم حرف‌ها با عملمان با هم منطبق باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید