امکان تغییر سرعت مجاز با هوشمند سازی معابر

کدخبر: ۴۱۹۱۵۸
اقتصادنیوز : مدیر سابق سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت :
امکان تغییر سرعت مجاز با هوشمند سازی معابر

به گزارش اقتصادنیوز ،علی اصغر قائمی با تاکید براینکه شهر هوشمند یک پروژه نیست که زمانی  شروع و زمانی خاتمه یابد گفت: شهر هوشمند یک سلسه فرآیند است که هر روز باید توسعه یابد و وجوه مختلف زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد 

وی با تاکید براینکه باید موضوع اقتصاد دیجیتال و استفاده از فرصت هایی که برای مدیریت شهری فراهم می کند مورد توجه ویژه قرار بگیرد گفت: امیدواریم مجلس نیز در مورد قانون دارایی های دیجیتال تصمیمی گیری کند تا در مدیریت شهری با استناد برقانون نسبت به تحقق این مهم اقدامات لازم صورت گیرد.

قائمی تصریح کرد:ابزارهای هوشمند سازی فرصت های بسیار خوبی را برای مدیریت بهتر شهر به ما می دهند و ما می توانیم  از تجارب موفق دنیا در بحث هوشمند سازی استفاده کنیم تا دچار تکرار خطاهای آنها نشویم و روش هایی که نتیجه مطلوب داشته را برای شهر برگزینیم.

وی با بیان اینکه ابزارهای هوشمند در تمام حوزه های مدیریت شهری کارایی دارند گفت: به طور مثال در کشور ما همه جا تابلوهای کنترل سرعت ثابت هستند و یک عدد خاص مثل ۸۰ یا ۹۰ و‌... را نشان می دهند . یعنی فرقی ندارد شما ساعت ۸ صبح از آن معبر عبور میکنید که اوج ترافیک است تا ۲ نیمه شب در حالیکه می توانم یا استفاده از سیستم های هوشمند سرعت مجاز را در ساعات مختلف تغییر داد.

 مدیر سابق سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران  گفت: با استفاده از سیستم «IoT» میتوانیم تابلوهای هوشمندی در سطح شهر نصب کنیم که با توجه به فاکتورهای مختلف مانند شرایط محیطی ، شرایط معبر، سطح لغزندگی معبر، حجم ترافیک، اطلاعات تابلوهای قبلی و بعدی و ده ها فاکتور دیگر سیستم هوشمند تصمیم بگیرد در آن لحظه سرعت مناسب برای ترددد در معبر چند کیلومتر است.

وی با تاکید براینکه برای تحقق چنین طرح هایی باید همکاری های بین بخشی با مسئولان اجرایی مانند پلیس راهبر صورت گیرد گفت: میزان سرعت معابر و بزرگراه ها قطعا باید مورد تایید پلیس راهور باشد اما در کارگروه تخصصی ترافیک می توان بررسی کرد که چرا نباید مثلا ۱۲ تا ۵ صبح سرعت در بزرگراه ها ۱۰۰ کیلومتر باشد و چنانچه جمع بندی های مورد تایید قرار گیرد که می توان میزان سرعت را در معابر متغییر کرد؛ ابزارهای هوشمند سازی این دست از فرصت ها را به ما می دهد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید