تصویب کلیات طرح خط آسمان در شورای عالی شهرسازی و معماری

کدخبر: ۴۱۹۶۳۳
اقتصادنیوز :‌محمد سالاری گفت: کلیات طرح خط آسمان در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و کلیات آن به تصویب رسید و بررسی جزییات طرح به کمیسیون ماده 5 ارجاع شد.
تصویب کلیات طرح خط آسمان در شورای عالی شهرسازی و معماری

به گزارش اقتصادنیوز ،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت ساماندهی سیما و منظر شهری به عنوان حق عمومی شهروندان گفت: خط آسمان یکی از موضوعات مورد توجه در ساماندهی سیما و منظر شهر است، به همین دلیل، شورای شهر تهران، حدود یک سال و نیم پیش، شهرداری را ملزم کرد تا ظرف یکماه نسبت به اصلاح خط آسمان شهر در طرح تفصیلی اقدام کند و شهرداری تهران نیز بعد از چند ماه بررسی کارشناسی و تخصصی و برگزاری ده‌ها جلسه باکمیسیون شهرسازی و حوزه شهرسازی و معماری شهرداری، لایحه ای  را ارائه کرد که پس از تصویب در صحن شورای شهر وکمیسیون ماده ۵، جهت بررسی نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شد.

محمد سالاری تصریح کرد: در شهر تهران به دلیل نظام پهنه بندی متنوع برای املاک و تفاوت در ضوابط پهنه بندی‌، شاهد نوعی ساخت وساز ناهمگون در شهر هستیم، به منظور رفع این مساله، موضوع ارزیابی و بازنگری ضوابط پهنه های طرح تفصیلی تا یکسال بعد از آغاز اجرای طرح پیش بینی شده بود اما اجرایی نشد. اواخر سال 98 ، با پیگیری های کمیسیون شهرسازی و معماری، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام کار کارشناسی دقیق، پیشنهادات مربوط به اصلاح خط آسمان به شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه شد. 

وی در خصوص اهداف طرح اصلاح خط آسمان اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق عدالت اجتماعی و جبران عدم النفع مناطق غیربرخوردار و بافت های فرسوده ارائه شد و به زودی به تصویب نهایی خواهد رسید تا عدم النفع چندین هزار نفر از شهروندان تهرانی جبران شود.

سالاری با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص اصلاح خط آسمان بیان کرد: تاکنون در صدور پروانه ساختمانی توجهی به موضوع خط آسمان نمی شد و شاهد نوعی تبعیض برای املاک ریزدانه و نادیده گرفتن حقوق صاحبان این املاک بودیم که نتیجه آن نیز دندانه‌ای شدن سیما و منظر شهر است لذا سامان بخشی سیمای شهر و رعایت خط آسمان و متناسب سازی ضوابط ساخت وساز با شرایط هر منطقه در پهنه‌های طرح تفصیلی را پیگیری کردیم. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه بارها برای تعیین تکلیف و تصویب نهایی این طرح در تذکر داد،‌ ادامه داد: خوشبختانه بازنگری ضوابط پهنه سکونت مبنی بر باز توزیع تراکم ساختمانی در پهنه سکونت و مختلط و ساماندهی و اصلاح خط آسمان در روز 24 خرداد ماه سال جاری در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و کلیات آن به تصویب رسید و بررسی جزییات طرح به کمیسیون ماده 5 ارجاع شد.

وی افزود: امیدوارم بزودی با همکاری اعضای کمیسیون ماده 5، گام آخر یعنی بررسی جزییات اجرایی و نقشه های اصلاح شده این طرح انجام شود و به تصویب برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید